Helgen i jordgubbens tecken!

Jordgubbshelg!

Ja vi har ju den där härlig helgen varje år som verkligen ger en sommarkänslor! Det känns liksom att sommaren är här. Vi har besökt jordgubbens dag i 30 graders värme och helt stillastående i vinden, i 12 grader och ösregn och som i år, lite mitt emellan. Men det gör inget. Man tar sig ut ändå liksom.

Men helgen började ju faktiskt redan i fredags. Jag stämplade ut redan 11,40. Jag började tidigt så jag kunde gå hem tidigt! Johan var ledig med barnen så det var riktigt lyxigt att komma hem så tidigt! Vi käkade lunch när jag var hemma, men först plingade det till i telefonen. Ett paket hade kommit, eller rättare sagt två. William hann bli jätteuppspelt då vi båda först trodde det var hans nya hoverboard som kommit. Men nix, det var min kaffebryggare! MEN sen tog det inte många minuter innan nästa pling kom. Man kan säga att SÅ snabba som vi var till ICA i fredags har aldrig hänt. Ingen kö vid paketutlämningen heller :) Nån va glad!

Rätt förväntansfull :)

Givetvis skulle han bära det tunga paketet själv!

OCH ha det i knäet :) 10 kilo hoverboard! :)
Ja lycklig är bara förnamnet! Det kommer bli en del åkande kan man säga. Jag är egentligen lite emot de där brädorna! Jag vill ju inte att han ska ersätta den dagliga 'motionen' med att istället åka runt på en bräda hela dagarna. Vad hände med cykel, kickboard och inlines? Men än så länge känns det OK. Han har spenderat många timmar på fotbollsplanen och även kickat, så vi har inte behövt att tjata. Än :) Det lär vi väl få göra vad det lider. Men vi har en deal. Hoppas han håller den! Lycklig är han i alla fall. Herre gud, jag provade den, det var liksom inte så himla lätt som man kan tro. Det blir mer övning för mig hemma på gräsmattan kan man säga. Där gör det ju inte så ont om man ramlar i alla fall!

Efter en powernap, dusch lite mellis och ombyte var det dags att åka in till Vara på 40-årskalas! Vår finna Anna firade sin stora dag med sina vänner! Så himla mysigt och gott och roligt! Vi dansade in på småtimmarna på terrassen! Ett 30-tal gäster i trädgården! Partytält, bordsplacering, bubbel, god mat & dryck, lite frågesport och sen dansgolv på terrassen! Hur kul som helst! En sådan kväll lever man på länge! Riktigt länge. Vädret visade också sin bästa sida frampå kvällen! ´
En rolig grej - alla gäster skulle ta med varsin stol! Men det stod inget om att man skulle ta med den hem :)

Sommarfina på terrassen!

Bubbel i köket :)
Ja det var en härlig kväll. En del av gästerna på festen hade vi inte träffat sedan 2013, då på bröllop, så det var himla roligt! Alla gästerna satt på 'bästa bordet' bara det talar ju för sig själv :)

På lördagen sen var det dags för årets jordgubbens dag! Vissa av oss var lite piggare än andra på morgonkvisten, men det var bara att pallra sig upp! Frisk luft är bra när man är lite trött! Vi var inne på 'stan' hela dagen från 11,00 till 17,00. Vi avslutade med SaraHa och Panetoz! Barnen var i extas! Panetoz är ju liksom bara så härliga! De får alla i hela publiken att gunga av glädje! Inte bara barnen :)

Panetoz kommer in och skapar kaos! Dansa - - - Pausa!

Nöjd William så fått autografer :)

Två fnittriga kusiner :)

Vi avslutade lördagen med grill hemma på vår altan med mina föräldrar och min bror med familj! Sen blev det en tidig kväll i soffan! Vi var ganska trötta :)

Jag hoppas ni haft en fin helg, precis som vi. Nu laddar jag för denna veckan! Måndagen har ju snart redan passerat och det är 4 arbetsdagar kvar tills det är dags för semester! Det ni! Jag längtar så in i!!!!!! Jag är SÅ välförtjänt av lite semester (som vi alla är :) ) Så det känns så gött! >Många har redan gått här på kontoret så det känns lite öde och tomt redan! Några går som jag, efter denna veckan, och några går i mitten på veckan, så vi är några som kämpar lite till!

Men snart är det dags! Och jag ska fira in min semester på fredag med de bästa av vänner, och med en sommarfest hos andra fina vänner på lördag! Känn på den :)

Ha en fin måndags eftermiddag och kväll! Vi ska sjunga tillsammans med Lotta vid tv'n! Hasse Andersson är ju med :)

/Mariah


Kommentarer