Att älska livet!!!!

Jag älskar ju livet, och jag älskar att leva livet! Jag älskar att leva livet med min underbara familj, och mina underbara vänner. Utan dem vore livet ingenting. Så ofta jag tänker på vilket underbart liv jag har och vilka underbara människor jag får dela det med, men så sällan jag talar om det för dem man borde...
Man ska aldrig förlita sig på morgondagen utan ta vara på nuet, IDAG, för just denna dagen kommer aldrig att gå i repris!
Från och med imorgon, ska jag tala om för dem jag älskar, jag fakiskt gör det, älskar just dem alltså. Kanske ett litet brev, ett sms eller mail, eller ett telefonsamtal, ingen är ju längre bort än så trots allt. DU är fantastisk, DU är underbar, DU gör mig lycklig, DU berikar mitt liv, DU är mitt liv. Jag älskar dig för att DU är DU. Vem skulle inte bli lycklig av att få höra något av dem orden, eller kanske alla?! Jag vet att jag skulle bli det=)

Jag är lyckligt lottad med en man som väldigt ofta talar om för mig, hur mycket han älskar mig och hur fin jag är en onsdagskväll vid halvsju när håret sett bättre dagar, kläderna nerspydda av lillasyster, lite leklera sitter fast under vänster fot och numera satt sina spår i hela köket, tröjan hade visst hamnat med lappen utåt och lite mjöl från pannkakssmeten har fastnat i pannan av någon konstig anledning,precis just DÅ vet jag att jag är älskad, för precis DÅ säger han det till mig. Precis lika ofta säger han det på torsdagen, fredagen och på lördagen, söndagen, måndagen och ja, på tisdagen. Varje dag i veckan! Jag hoppas jag är lika bra på det som min man är!

Nu sover småfolket sött men bara sedan en timma tillbaka. Storebror är idag lite krasslig,snuvig och lite feber. Kanske är det de sista kindtänderna som är på gång, jag hoppas det. Han blir så liten helt plötsligt, och det känns så konstigt för honom, han vet inte riktigt hur han mår när vi frågar. Han vill vara nära, närmre, närmast av alla, kramas och mysa och bara sitta i knäet. Jag måste erkänna, lite mysigt är det när han är sjuk för det bli så många kramar och pussar. Det blir det så klart i vanliga fall också, men då har han ju fullt upp med så mycket annat också=) Jag älskar honom, han är UNDERBAR!
Lillasyster hon sover sött, armarna rätt upp ovanför huvudet och lite lätta snarkningar kommer från en snuvig liten näsa. Hon är så glad och nöjd med livet just nu. Skrattar och pratar och söker uppmärksamhet med de STORA BLÅ!
Jag älskar henne, hon är UNDERBAR!

Jag är rätt nöjd med mitt liv just nu, jag älskar livet!
/M

Kommentarer