Falsk

Jag känner mig inte falsk, har väldigt svårt att placera mina fötter i en falsk människas skor. Skulle nog inte vilja prova det. Aldrig.
Jag kan inte förstå, hur någon jag bryr mig så mycket om kan tycka att jag är falsk, bara för att jag gör just det, bryr mig om alltså.
Varför skulle jag överhuvudtaget jobba mig då? Svara när någon ringer,skriva sms eller undra hur någon mår?! Det skulle jag inte.
Det gör ont i hjärtat att höra det av någon som jag trodde stod mig nära. Väldigt nära. Är så ledsen för det. Hoppas att någon inte menar det. Hoppas.

Så,då fick jag lätta den delen av hjärtat lite! Nu till det underbara mammahjärtat=)


Storebror gömmer sig bakom lillasyster.

Vår kille är helt otrolig. Igår vid kvällsmaten, dukade vi fram yoghurt och smörgås till honom, och varsin soppa till mig och min man. Sonen tog som vanligt pappas soppa och började suga i sig och titta upp i taket helt oberörd. När han slurpat i sig halva, sa jag till honom;

"Om du äter upp pappas soppa komma han ju äta upp din goooooda yoghurt och smörgås" (omvänd taktik brukar ju fungera fint...eller??)

Varpå jag fick en blick, himmlande ögon, en vift med handen och ett solklart "SJÄLVKLART" till svar!!! Alltså denna lilla mannen tar oss vid häpnad varje gång han öppnar munnen=)
Så puttade han smörgåsen och yoghurten till pappa och sa "Pappa, ät upp det nu" på fullaste allvar. Och fortsatte att slurpa i sig pappas soppa, utan att ens fundera.
Lillasyster körde samtidigt runt i sin gåstol för fulla muggar.Pratade och skrattade åt tutan.

Dessa underbara älskade barn.

Jag lever för våra barn,och för min man.
/M

Kommentarer

  1. Men oj, vad har du hört för nåt nu? Lät inte alls kul... Nån som sagt nåt till dig öga mot öga alltså? Låter märkligt! Finns här om du vill prata om det =) Puss Fia

    SvaraRadera
  2. MEN!....Ja, de blev bara ett MEN. Skulle kunna lägga till MEN VA FAN!...fult att svära så jag låter bli. Men vem fan sa detta?...Hur som haver så är du långt i från FALSK...väldigt långt i från. Hoppas att du vet de ba...Puss

    SvaraRadera
  3. Bara låt det "rinna av" Mariah.
    Ord som hittade fel helt enkel, ord som
    aldrig skulle blivit sagda. Det är mycket som surrar i luften nu - hela L-släktet behöver en tripp mot lugnare breddgrader. Nu ser vi fram emot en underbar JUL, eller hur?
    Pussa godingarna från mej, de små alltså=)
    Love. Chrille

    SvaraRadera
  4. Vad härliga de små är!!!!!De har ni lyckats bra med! De blir bara mer och mer lika för varje dag! Så till det tråkiga du skrev!!! Du är verkligen inte en människa jag skulle kalla för falsk utan snrare äkte, genuin, omtänksam och värdens bästa! Lyssa inte på elaka ord och ta inte åt dej något som inte är du! Vad jag HOPPAS är att NÅGON tar sitt förnuft till fånga och fattar vad han/hon missar om man väljer ett liv utan dej i! Ha det gott! Kram, kram!

    SvaraRadera
  5. Hej Mariah! Tack för tipset om bloggen! Önskar dig en trevlig helg!
    Kram /Anna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar