Mitt hem, min borg!

För cirka ett år sedan köpte vi vårt hus. Mer exakt, den 1 september 2008. En liten 60-tals villa i tegel och vit pust ute på slätten, cirka 2 km från närmsta tätort, fast ändå i ett litet samhälle. Första gången vi var och kikade på huset fick jag ingen wow-känsla direkt, om jag ska vara helt ärlig. Men det fick nog min man. Han var fullkomligt begeistrad, och det mesta berodde nog på det STORA dubbelgaraget, med plats för 2 bilar samt ytterligare utrymme, och den STORA källaren, med mycket förvaringsutrymme, hobbyrum och snickardbod, för att bara nämna något. Här ska jag också säga att alla golv i källaren är helkaklade, samt även vissa väggar, bland annat i tvättstuga, pannrum och vissa förådsutrymmen.

Jag är uppväxt i en klassisk 70-tals villa som mina föräldrar byggde, utan källare (ja om man inte räknar det där sora utrymmet under huset med takhöjd 1,30, som jag knappt visste fanns) så källare hade jag inte ens med i mina ankar kring hus, överhuvud taget.

Hem och fundera med massa tankar i huvudet, plus- och minuslistor och diskussioner och sömnlösa nätter. Vid ett andra besök var de flesta familjemedlemmar med och gav sina åsikter och sina tankar, vilket gjorde det hela både lättare och betydligt mycket svårare.

En kväll tog vi beslutet, huset skulle bli vårt!

Sagt och gjort, 1 september fick vi nycklarna, och vi ångrar det inte, inte för en sekund!

Huset har en boyta på cirka 140 kvm, då är inte källaren medräknad=) En hyfsat stor hall, ett badrum, vardagsrum & tv-rum i vinkel, stort kök samt ett sovrum på entréplan. En trappa upp finns en mindre hall, ett badrum samt 3 sovrum. Källaren inrymmer inte mindre än 6 förrådsrum, ett inrett hobbyrum, en snickarbod samt uppgång till garaget, nu förstår ni kanske varför maken var så intresserad!

Tänker här lägga ut lite före och efter bilder på renovering och pyssel som vi gjort,för att göra huset till vårt alldeles egna. Bilder kommer komma titt som tätt, håll till godo!
/M


Badrum nere före....

...och efter




Vardagsrum FÖRE...

....och EFTER

Kommentarer