Vässa armbågarna!

Att stiga upp klockan 05.00 ligger inte högst upp på min top 10-lista kan jag påstå. Men när skälet är att va i Vara 05.45 för att plocka upp min kära vän S för att göra en tripp ner till Ullared skulle jag kunna vara vaken ett helt dygn!

*Faktum är att jag älskar att sova, på natten, gärna 6-7 timmar, då är jag nöjd, och med de två små A-barn vi har, är det oftast inga problem=)*

Återigen tillbaka till Ullared, dagen började med att vässa armbågarna, för vi anade trängsel så där helg efter löning, höstlov och röd dag! Väl på plats 8,15 ringlade kön längs den lilla vägen, jag vägrade titta! KÖ???? Jag ska inte stå i KÖ???!!! Detta är inte möjligt..... det var bara att gilla läget och ansluta sig till den stora skara, som hade samma mål i åtanke som vi, bränna pengar!!! Sagt och gjort så var vi inne efter redan 10 minuter. Gott! När barnklädesavdelningen var avklarad var jag helt slut!!!! Stress stress för att hinna få fatt i ett endaste fodrat regnställ till godingen där hemma, ett par termobyxor, ett par byxor till lillasyster och lite vantar...pust... det gäller att vara på hugget! Lite fika, sen blev det lite bättre igen. Tog mig an damavdelningen och lyckades fynda 3 st tunikor/klänning till mig själv, SÅ NÖJD! Nu kunde jag tänka mig att stanna ytterligare ett tag=)

Det blev några timmar på ett av Sveriges mest besökta turistmål, men oj va skoj det är! När klockan passerat 14var det ändå dags att bege sig mot parkeringen, med 2 fulla kundvagnar, onda fötter och en trött och gravid vän! Efter ett
pit-stop på vägen då vi intog lite mat, visade klockan cirka 17.00 när vi var hemma igen.
In med påsarna pussa och krama på käre maken, för att sen sitta i soffan och kramas med lille mannen som varit sjuk och inte alls va så pigg. Hans lillasyster däremot, pratade och var glad och nöjd över en fin höstdag som denna.

En timma efter hemkomst kom barnens mormor och morfar för att spendera kvällen med våra godingar då Göteborg och bergakungen väntade mig och min käre make. This is it var målet för kvällen, och vilken succé! Jag fullkomligt älskade den, precis lika mycket som jag älskar MJ's musik!! Det där va en sån där, måste-se-film.

Så hann det alltså bli måndag innan jag han göra detta inlägg, så kära vänner, ratta nu in tv-antennerna på kanal 5 ikväll och njut av galen shopping, köer till förbannelse och härlig underhållning, nu är det preimiär för Ullared!!!

Lev väl/M

Kommentarer

Skicka en kommentar