Då var första ljuset tänt


Det är ju bara så underbart med julen och allt som hör därtill. Tänka sig att första advent redan är här. Ljuset brinner så fint på bordet=)
Mycket skall hinnas med, och utifrån ser de fantastiskt mysigt ut, haha, men här inne står alla lampor på matsalsbordet, kartonger och blommor allt som ska ner i källaren för att gå i ide ett litet tag. Jag uppskattar små saker som att få plocka fram julen.Jag brukar inte ta allt på en gång, först lite stjärnor och mys i fönstren till advent och sen växer resten fram under tiden. Mer och mer. Tror att vi ska vara sparsamma med tomtar i år. När man är 2 år är det väldigt roligt att plocka och flytta på det mesta, och med all rätt!! Men lite tomtar ska krypra fram ur vrå'na och hitta sin rätta plats.

I fredags fick jag lyckligtvis hoppa in och jobba i underbara House of Eden i Herrljunga, pga sjukdom. Stackars sjuka K, men lyckliga jag!!!
Fick ju så klart handlat med mig en och annan pinal hem, som nu pryder vårt vardagsrum, titta och njuuuuuuut -->


De vackra ljusstakarna i fattigmanssilver köpte jag vid ett tidigare tillfälle, än så länge finns de kvar!! Men kanske inte imorgon.....

Ljusfatet och den fantastiska rosen blev mitt köp i fredags och granen är köpt för några år sedan, men "ny-pimpad"med sandfärgade sidenrosetter!


De fina bokstäverna (vilka talar på initialerna i våra namn) är köpta på Mynta i Vara, kolla gärna in http://www.myntavara.se/ En underbar butik!

Lite bättre bild på bokstäverna kommer här --->



Jag älskar mys !!!

/M

Kommentarer

  1. Åååå vilken underbara ljusstakar!!! Älskar älskar älskar. Bokstäverna är ju bra fina, kanske ska kika in nån dag på Mynta...=). De där med 2 åring, jag väntar bara på julgranen och är sååå nyfiken på att se om allaa kulor får hänga kvar..haha. Nåja, de går ju att köpa nya.
    Massa pussar Hellen

    SvaraRadera
  2. Lilla Mariahmys! :-)Så fint du har gjort det! Helt underbart! Men du har ju alltid varit så duktig på sådant där! Synd att du blev sjuk men förhoppningsvis så ses vi nästa måndag på träningen! Kram, kram på dej! Var rädda om varandra och ER!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar