Vitt?? Ek?? Vitt?? Ek??

Å, vi ska byta tv-bänk, eller jag tror det i alla fall. Är så trött på den vi har, den är jättefunktionell och stilren, men tråkig.....jag vill ha en i ek nu!! Alltså, jag har varit helt insnöad på vitt vitt vitt, för att det är fint och för att det också ger en större känsla av ett rum och väggar och möbler är vita, men oj vad opraktiskt med småbarn!!! Vår matsalsmöbel är ek så varför inte en tv-bänk i ek också. En nätt fin med två luckor och öppet i mitten... jag tror det kommer bli så. Ek är ändå alltid ek, och det känns robust och bra,okej,nu har jag bestämt mig, det blir en ny tv-bänk nästa vecka!!!

Lillstrumpan ligger nu ute i vagnen och sover, och jag ska ta fram pannkakor till min stjärna som jag gjorde tidigare, det är dags för lunch nu! Maken jobbar på mässan i Göteborg idag, det är
Hem & Villa mässa där, så kommer hem senare, om vi inte möts i Alingsås för att hälsa på barnens underbara farmor som gjort en höftoperation (som gick kalasbra!) det är mycket möjligt att vi gör det idag=)

Ska försöka hinna njuta av solen som strålar med sin närvaro nu, och så ska jag städa och tvätta, hade jag tänkt i alla fall... men det är ju en dag imorgon också...och i övermorgon.....=)
På måndag ska jag ringa en städfirma, vi ska best. städhjälp, jag vet, det låter knas, men vi har bestämt oss för det nu i alla fall, gott!

Ha en härlig dag i solen
/M

Kommentarer

  1. Åhhh vem vill inte ha städhjälp. Och ibland en kock, nanny, massör, ja listan kan göras lång.... Vad lyxigt!!! Bra idé!!
    En bänk i ek blir fint, lustigt att man tröttnar så fort bara, ibland vill man bara slänga ut allt och börja om från början men det går ju inte. Nu är jag inne på lampor, vi har katastrofalt dåligt med lampor. Kram

    SvaraRadera
  2. Ek är bra! Passar till allt och är funktionellt och tåligt - särskilt när det finns småbarn i närheten :-)

    SvaraRadera
  3. Ja, ek får det blir, idag kom tv-bänken och igår kom bordet! Ska lägga ut en bild sedan=)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar