Julhysteri & FABULÖS tjejmiddag !

Nu tycker jag den där julstressen gör sig påmind. Jag som alltid är så lugn i dessa tider, eller?
Hämtade käre maken på jobbet i fredags och hade tidigare lämnat av sonen hos mormor och morfar. Lillasyster fick följa med oss. Vi styrde kosan mot Trollhättan, och jag kan nog inte bli annat än stressad när folk far fram och tillbaka som yra höns, och verkligen ser ut att handla på liv eller död. Vi fick uträttat nästan allt det vi kom för, så när som på ett par saker, men de ska ändå köpas hemmavid.

En tacosallad senare hamnade vi framför IDOL och jag måste nog påstå att jag är lite besviken. Först då så klart för att inte Calle vann, han har jag ju hejat på under hela säsongen. Men sedan även på deras framträdanden. Trodde at Globen skulle explodera till The final countdown, men föll mer platt likt en pannkaka. Men men, nu är den resan över och ett program mindre som tar upp några timmar av fredagskvällen.

Lördagen spenderade jag och lillasyster i Lidköping, medan min käre man och son grejade i trädgården,tog inte litemöbler och satte upp en girlang med belysning på altanen.

Vi somgjorde stan osäker var ganska mättade när vi kom hem,så då slappade vi lite. Manen och barnen packade med sig diverse tillbehör och åkte till farmor och farfar, för här hemma väntade tjejmiddag!! Inga män och barn närvarande!


En tjej kort blev vi för kvällen då det är julbordstider, men oj, så trevligt vi andra 5 hade det. Det som är så fascinerande är att vi lever så olika liv. Vi är alla sorter;

Gift, singel, sambo, förlovad, inga barn, ett barn, två barn, karriärskvinna, föräldraledig och egen företagare för att bara beblanda några av våra egenskaper. Och det är det som är så fantastiskt. Vi kompletterar varandra så bra och har på det viset så mycket att prata om!!

Middagen blev toppen, vinet var gott och alla va på gott humör.

Kvällen/natten slutade lite olika för oss, vid tolv-halv ett,brötvi upp middagen. 2 gals blev hämtade av den ene sambon, de andra två stannade lite till, fyllde på glasen och framåt ett körde min man i dem till Vara. Kan inte förstå vad som lockade där=)

Summa summarum = Tjejerna är underbara! Jag är tacksam för att de finns i mitt liv, på olika sätt =)
Nästa gång vi ses blir det i Säffle!!!
/M

Kommentarer