Min helg i ett nötskal !!


Det är helt ofattbart hur fort en helg sveper förbi.

I torsdags var jag, tillsammans med min syster och min systerdotter i Göteborg. Vi åkte på eftermiddagen och gjorde stan. Fast innan vi ens kom ut bilen irrade vi runt. Eller ja, så farligt var det inte. Jag hade lovat att guida in till Heden så vi skulle hamna på en bra plats mitt emellan shopping och Scandinavium (var vi skulle avsluta kvällen). Men lite knas blev det, hux flux hamnade vi på Avenyn med spårvagnar till höger och vänster och förbudsskyltar här och där. Men en lite fuling senare kom vi rätt in på Heden och fick bästa platsen. Syrran skulle växla pengar i kiosken, men givetvis fick man inte det, så hon fick köpa en kôrv (läses med bred västgöts dialekt). En tjock kôrv blev det också. Så fick hon lite mynt tillbaka. Korven delat på två (systerdotter ville inte ha) och vi var klara att knalla.

Vi började på ZARA, min systerdotter ville dit och vi hängde på. Ett besök på Balders Hage hanns med och likaså Chili och Nordstan. Sen var det ju det där problemet med att hitta ett bra matställe där det går fort, smakar gott och inte kostar skjortan. Här ska också nämnas att när vi anlände glimmade frosten underbart och när det var dags att gå ut lyste den med sin frånvaro. Regnet hade kommit. Lagom piffigt.

Vi skulle ju från Nordstan till Scandinavium, via Heden, i regn. Ja ja det gick, fort också....
Det slutade med McDonken i Scandinavium =)
Min första hamburgare med pompa på 3 månader, oh my god va gott !!

Well, vi var i Götet för att se genrepet för IDOL! Jätteskoj. Vi hade kollat efter biljetter till själva fredagsfinalen, men det var alldeles för dyrt för de dåliga platserna som fanns kvar, så det blev klockrena platser till genrepet istället som var fantastiskt bra! Calle är ju min favorit,men Erik var grym. Hans tolkning av Iron Maidens Run to the hills va O.S.L.A.G.B.A.R !!!

Vi var mycket nöjda med kvällen och det var intressant att vara med om ett genrep. De sista så kunde man tävla om att vinna backstagebiljetter till fredagsfinalen genom att skicka sms. Vi tävlade, och vi vann!! 6 biljetter!! Ball!!
För att göra en lång historia kort, blev det jag, min syster, systerdotter, systerson, svåger och min vän som åkte. Jag var väldigt skeptisk. Men efter många om och men och efter att vi fick vet vilka platser det blev, bestämde jag mig, och jisses vad glad jag är för det! Platserna var bakom scenen, men vi såg väldigt bra ändå. Sedan hade vi intrevjusoffan och bordet precis framför oss. Så när de intrevjuade artisterna innan och efter deras framträdanden, så kan man nästan säga att vi var med, haha! Så nära var det. All uppvärmning, adrenalinkickar och annat galet som man egentligen inte ser, såg vi!!!!! För övrigt K.O.K.A.D.E Scandinavium när Erik satte Run to the hills ÄNNU bättre än på torsdagens genrep.

Många gamla idoler underhöll i reklampauserna och programmet gästades till alla tjejers förtjusning av Westlife. Kvällen var underbar! Är så glad att jag åkte, trots fördomar =)


I Scandinavium

Hemma var min käre make tillsammans med barnen och min väns sambo och deras ettåring. De hade ätit pizza och druckit cola och lekt och haft mys, så de var också nöjda!!

Lördagen innebar även den en tripp till stan, jag menar varför inte!?!? Världens bästa farmor skulle fira födelsedagen och vi fick nöjet att följa med till Heaven23 för att äta och dricka gott! Så himmla mysigt, gott och fint. En lyckad födelsedag för farmor/svärmor och för oss alla som fick vara med. TACK!!!

Utsikten är enorm, och med 5miljoner lampor på Liseberg kan det knappast bli fel. Vår goding satt som fastklistrad i fönstret och tittade. Mest på bilar. Spårvagnar. Bussar. Brandbilar.Och allt annat spännande som fanns att beskåda.
Vi avslutade kvällen på Liseberg. Farfarsbilar, karusellen, fika och mys gjorde dagen komplett. Barnen var nöjda mest hela dagen, och likaså vi!


Det är helt ofattbart hur fort en helg sveper förbi!
/M

Kommentarer