När tredje ljuset brinner...


...står julens dörr på glänt,
och alla männskor glädjas av att få fira advent !

Tänka sig. Tredje advent är redan passerad. Igår var det också lucia. Vi firade lite dagen innan, min man och båda barnen åkte till farmor och farfar. Storebror ville inte ha stjärngosse struten, utan så klart sina tomtekläder. Visst går det lika bra! Lillasyster fick tomteklänning=)
Ett tärnljus och egengengjord liten korg av folie fylld med pepparkakor gav de sig iväg!
Tror att farmor och farfar sällan skådat så mysigt och fint lussebesök=)





Självaste tredje advent och luciadagen tog jag med mig storebror till kyrkan för att se min systerdotter i luciatåget. Hon går nu i sexan och då är det lucia som gäller.
Härlig stämning och doft av pepparkakor och glögg som bjöds känns nu julen ett steg närmre.

Granen bar vi in igår, och ska försöka klä den ikväll, hela familjen tillsammans! Har den hellre inne lite längre innan julafton, för att kasta ut den ganska tidigt in på det nya året!

Hoppas Ni hade en fin lucia och tredje advent.

Lev väl
/M

Kommentarer

  1. Sötnosar är dom små liven! Önskar jag kunde få känna av lite julmys med... Nästa år! Kram

    SvaraRadera
  2. Nämen sikken söt tomtenisse och SÅÅÅÅÅ söt Tomte...ehh....Nissa?...Söta söta söta..=)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar