Norton, Mozart och frost!


Äntligen har det härliga vintervädret kommit! Hoppas det är här för att stanna. Vilken energi man kan få av solen!!! Jag får så mycket mer lust att göra saker när vädret är så härligt.

Storebror tog med sig lillasyster och mormor och gick till Norton idag. Ja, alltså på ridskolan som ligger en bit bort, där finns en häst som heter Norton, och är vår killes allra bästa häst! Å vad lyckliga hästarna blev när han sträckte fram sina lååååånga armar för att räcka över lite gräs. Men lyckligast var nog vår goding. Hela vägen dit hade han ropat "Nu kommer jag Norton, nu kommer jag till dig!"
Under tiden låg lilla trollet och sussade sött i sin vagn. Underbart i detta väder.
Själv försökte jag göra lite nytta under tiden.Mozartkulor blev dagens nyttogöra.Å mums vad goda de blev, fina också för den delen,de flesta i alla fall. De ska nu pryda en fin liten glasburk från IKEA =)


Nu kommer snart en vän till mig, och till våra barn! En kille på 2½ år och hans lillebror på 6 månader, så de är lekkamrater till de båda vildarna här hemma. Å jag ska få lite tjöt-tid med deras mamma, haha! Eftersom jag själv varit lite krasslig i två dagar så har vi inte varit ute på några aktiviteter, jag har inte heller tränar, så jag behöver träffa lite härliga människor nu=) Det ska bli mysigt. Mellanmål, fika, tända ljus och kanske lite bak....vi får se.

Se så, ut i solen nu!

/M

Kommentarer

  1. Hallelojen Mariah.
    Viste inte att man kunde göra Mozartkulor av soppa=)
    Men det kanske är en höjdare?
    Juligaste dagen på länge - ljuvligt.
    Ha de till vi ses.
    Kramar till HELA familjen.
    Lillchefen - House of Eden
    PS. I LOVE Mozartkulor=)

    SvaraRadera
  2. Hej Mariah!
    Kul att träffa på någon annan som också är ny bloggerska. Mozartkulorna ser smarriga ut. Undrar just hur länge de får vara prydnad innan de hamnar i magen. Men du har kanske bättre karaktär än jag.
    Ha det gott! Karin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar