9 dagar....







UTAN BLÖJA!! Vår kille är bara bäst! Hur duktigt som helst. Visst har det hänt någon olycka då och då när leken tagit överhand och kissa inte alls är att tänka på. Men dessa tillfällen kan vi räkna på en hand! 9 dagar!! Oftast ropar han, mamma, mamma jag är kissnödig! Eller så frågar vi honom när vi tycker det verkar vara dags. I början varje halvtimma, haha, lite väl mycket kanske. Men det ska ju också nämnas att stackarn inte behövde sätta sig på pottan varje halvtimma, utan vi bara frågade. Ville han, gick vi dit, och sa han nej, då struntade vi i det.

Fina kalsonger har han också. bara 5 par, haha, det har ju gått så fort. Så på lördags ska vi handla mera. Han ska få bestämma själv!!!!!
Jag trodde vi skulle få torka efter olyckor mest hela tiden. Jag är så grymt imponerad! Ute och leker, åker pulka, hälsar på kompisar, åker på middagar och killen är blöjfri. Inga problem. Potta, toa med pottring, eller stor toalett. Allt går lika bra=)

Lika impad är jag av lillasyster som lika länge nu ätit riktigt middag. Om man nu räknar de där kulinariska matburkarna från ICA. Hon var inte så glad i maten i början utan ville mest ha gröt. Men nu har vi kommit underfund med att de röda burkarnas innehåll är godast. Så det blir mycket lasagne, spagetthi och köffärssås här hemma just nu. Men OJ va GOTT det är.

I helgen var jag och maken på SPA med goda vänner, vi hade en underbar lör-sön och njöt och myste som bara vi kan. God mat, gott vi, härliga vänner och underbar relax. Det kan inte bli bättre. Barnen fick som sagt mormor och morfar njuta av =)

När vi kom hem sa min mamma

-Alltså, jag är så imponerad över hur lättlagd lillasyster är när hon ska sova.

-Vad då? Svarar jag frågande.
-Jo vid sovpassen både på dagen och natten har vi bara lagt in henne, gett henne nappen och snutten, och gått ut. Hon tösen har somnat!

När vi kom hem sa jag detta till käre maken, och vi bestämde oss för att prova också. Vi har ju gärna kört lite i vagnen eller buffat rumpan tills hon somnat. Men tro på tusan. Hon somnar som en stock, vid varje tillfälle. 2 gånger på 5 dagar har jag fått gå upp och ge henne nappen innan hon somnat för hon ropat efter den! helt galet.

Är det möjligt att få två A-barn???!! Allt går så rätt, som på räls. De äter, leker, gosar, sover och tar hand om varandra och oss på ett utomordentligt sätt. Jag tror inte vi inser riktigt hur lyckligt lottade vi är, och hur bra vi har det vi fyra!

Idag har storebror lekt med två ursöta tjejkompisar och fikat. Varit på pulkatur med lillasyster och mormor och morfar, och är nu på gymnastik med pappa! Själv tvättar jag och väntar på att lilla loppan ska vakna från sin skönhetssömn. Imorgon är det fredag igen.
Köra bästa farmor till läkaren på dagen, sen står räkor och vin på menyn för kvällen tror jag. Det är inget som är förankrat med min bättre hälft, men jag ska bearbeta när han kommer hem igen, om det nu behövs =)

Ha en god kväll, det ska vi ha.
/M

Kommentarer

  1. Vad härligt att "övergångarna" går så smidigt! Det är ju toppen för man har ju förståt att allt inte är lika lätt alla gånger med alla barneller föräldrar för den delen! Lycka till framöver och må så gott! kram, kram! /Tes

    SvaraRadera

Skicka en kommentar