Äntligen !

Nu var äntligen renoveringen av barnrum igång! Storebror har ju ett rum idag, med beige tapet. Vi har inte gjort något mer i det rummet än att möblera lite halvdant. Men nu är det dags. Han ska få det andra rummet, med snedtak. Det passar en buskille bättre.
Rummet är hyfsat stort, med snedtak i hmmmmm, gran tror jag. Bästa morfar har varit här i dagarna två och vitlackerat det, så nu är det så ljust och fint!! Det jobbigaste är gjort.

Nu ska det bara väljas färger och tapeter och piff. Vår son är inne i en väldig Blixten McQueen-period nu, och jag vet, den kommer försvinna, därför ska vi inreda sparsamt men ändå så han tycker att han eget rum är aphäftig, längtar dit och fullkomligt ÄLSKAR det. Så ett pojkrum med sköna färger och Blixten-piff är det som gäller=)
Funderar på en bård på de låga vita väggarna med snedtak och då väljer vi mellan dessa -




Jag har hela tiden önskat den röda bården då de färgerna är så mysiga, dock ser Blixten lite surig ut, haha. Min man fördedrar den blå, då en av de stora väggarna ska tapetseras eller målas i typ samma färg, alltså blå eller röd. Vi har inte valt riktigt än=) Jag har även hittat en röd tapet som jag skulle vilja ha som fond, men jag kanske ska ge mig, blått kanske är bättre. Tapetn har tyvärr ingen bild på. Även om det inte ser ut så på bilden så är den blå bården lite högre måttmässigt, och det kanske är bra.....



Vi har hittat en förvaringslåda som vi ska införskaffa också, som rymmer massa grejer och som är fin samtidigt! Här är den! Det är lite roligt om rummet går i tema, men inte för mycket. Bilar är ju ändå alltid bilar, oavsett om det är Blixten eller nån annan bil som gäller om nått år. Han är ju ändå en kille, och en stor kille nu, och han fullkomligt ÄLSKAR bilar!
En säng ska vi köpa också, det verkar som det blir IKEA's MALM, den är snygg, enkel och hyfsat låg, ifall han skulle dimpa ner på golvet nån gång. Dem kommer pryda hans rum och likaså en Expedit. Kanske lite tråkigt, men oj så praktiskt den är med förvaring!




Det är väl de största grejerna som ska in i hans rum. Sen finns det två garderober så det räcker gott. Det sitter en helvit tapet i hela rummet, så även på garderoberna och dessa vill jag nog piffa med ord. Har hittat en sida med fina ord och meningar. Bland annat dessa:



Ja, det finns mycket fint att välja mellan. Jag har också hittat fina kubformade hyllor att sätta på väggen. I olika storlekar. Små, mellan och stora. De är också vita, så de kan passa fint på en färgad vägg, men sådant tar vi det sista. När vi vet mer vad som ska in i rummet.
Lillayster, vår prinsessa, ska ju givetvis få ett alldeles eget rum också. Det står på tur. Självklart ska det vara rosa, precis som en prinsessa ska ha det!! Det finns SÅ mycket fina rosa tapeter och pinaler att inreda en prinsessas rum med, och det ska hon ha. Bara det finaste och det mest rosa! Min man får snart panik, haha, på rosa och på mig. Men, men, det får bli i nästa inlägg, det rosa alltså=)
Ha en fin lördag, det tänker vi ha!
/M

Kommentarer

  1. Den blå bården tycker jag verkar super härlig och som sagt så är ju ett biltema ganska så beständigt trots allt! Det kommer säkert att bli toppen. Som alltid! Kram Tes

    SvaraRadera
  2. Det kommer att bli sååå fint gumman... Puss

    SvaraRadera

Skicka en kommentar