Baka, baka liten kaka

Underbara fredag igen!
Idag har vi en sån där mysig fredag som bara vi kan ha. Vi drog oss länge i morse. Tittade på barnprogram i sängen och lillasyster fick välling. Sen upp, och ner för att ta oss an dagen. Av med blöjan på storebror (som i flera dagar nu klarat sig fint utan) och på med de fina blåa kalsongerna! Fram med frukost, idag blev det smörgåsrån och youghurt, likaså till lillasyster. Sen var det dags att baka. Jag och min duktiga kille. Han sköter det mesta. Jag måttar upp ingredienserna och han räknar och häller i. Han sköter även gaspedalen på bakmaskinen!!!! Han vill gärna gasa =)




Resultatet blev underbart kladdiga chokladmuffins som pryder det finfina kakfatet på köksbänken. Givetvis med lite florsocker á la Leila =)


Lillasyster hon är väldigt fascinerad av baket, eller ja, åtminstone av ljudet som kommer från maskinen=) Så hon skrattade och mådde gott under tiden vi gjorde muffins. Tyvärr kan hon ännu inte vara med och slicka skålen, men hon var glad ändå!


Nu ska vi sätta på kaffe, rosta bröd, koka ägg, steka korv, baka muffins och baka bullar. Ja i barnens egna kök alltså. För snart kommer farmor och farfar, och vad jag vet så är de riktigt sugna på barnens urgoda muffins och varma kaffe. Lite korv till det bör väl bli som grädden på moset va!!?
Ha en underbar helg, det ska vi ha. Jag och käre maken ska ha en helg i romantikens tecken. Vi ska njuta av varandra, god mat och dryck, härlig relax och goda vänner. Barnen, de får mormor och morfar njuta av i helgen ;)
Ta hand om varandra, och tala framförallt om för varandra hur mycket ni älskar varann!
Det gör vi, varje dag!!!!

Kommentarer