Brrrrrr va kallt!


Nu är det verkligen vinter! Tänk att det skulle hålla i sig, kylan alltså. Som min man sa, så här fin jul- och nyårshelg har vi inte skådat på många, många år.

Det är ju bara så underbart fint ute. Våra 6 björkar är ljuvliga att titta på nu, stora, fina och helt vita! Fantastiskt!





Att åka bob och vara ute i snön är ju toppen tycker vår kille! Han vill bara inte går in. Alldeles röd om kinderna är han, men så himmla glad och nöjd över att vara ute. Igår missade vi hela dagen ute, då vi valde att åka till ett äventyrsbad. Det var mycket uppskattat och vi åkte så mycket rutschkana att skinkorna ömmade när det var dags att åka hem=) Men bara en gång till, snälla, bara en gång till, fick vi höra mer än en gång kan man säga!

Men idag, i flear timmar har pappa och son varit ute. Skottat, åkt bob, gungat, kastat snöboll och gjort snöänglar, för att bara nämna något. Jag tror minsann att pappa tycker det är minst lika roligt som sonen!

Jag och lillasyster var inne och städa bort julen. Nu är granen borta och alla tomtar står på matsalsbordet och väntar på att få gå i ide, och för att inte komma fram igen förrän om si så där 11 månader! Lite trist är det allt, att helgerna är förbi så fort, men nu är det väldigt skönt att packa ner julen och blicka framåt.

2010 är ett händelsernas år.

Min storebror ska bli pappa fram på senvåren. Bästaste vännerna väntar ett syskon till sin blivande 2-åring. Jag och käre maken firar 10 fantastiska år tillsammans, för att bara nämna något av allt som komma skall. Vi ska iväg på mys-week-end med ett par goda vänner i slutet av januari och så ska vår lilla prinsessa fyllar 1 år, och storebror 3 hela år!!!! Mycket ska hända 2010 och det är med nöje, jag tillsammans med min underbara familj tar klivet in i ett nytt decennium, för att avverka många, många fler!

Nytt år, Nya möjligheter och som min käre bror uttryckte sig, STOR FRAMRUTA, liten backspegel!! Så sant, så sant!

Lev väl
/M

Kommentarer