Jag gör det imorgon

Jag tror att jag städar imorgon. Det ligger massa tvätt i tvättstugan, men det tar jag imorgon. Disken, äsch den kan jag också ta imorgon, eller?
Vissa dagar är bara så jobbiga att ta sig an. Det finns hur mycket att-göra-grejer som helst just nu. Det roliga är, kommer jag bara igång så är det lugnt. Då rasslar det till. Men varför idag? Jag kan ju lika gärna göra det imorgon!?
När barnprogrammet på TV är slut, ska W äta frukost och likaså lillasyster. Det medför att jag bara måste plocka ur diskmaskinen, för jag behöver skålar till yoghurt och glas till äppeljuicen. Sen kan jag ju lika bra ställa in all smutsig disk också. Automatisk torkar jag alla bänkar, och ligger det något ivägen så ska det in i skåpen. När jag kommer till spisen kan jag ju bara inte strunta i den. Igår stekte vi pannkakor, det syns! Vips så var bänkar och disk rent.

Varje dag åker ju dammsugaren fram också, det blir brödsmulor jämt, och det pallar jag inte att trampa runt i, så då kan jag ju åtminstone dammsuga hela nedervåningen när jag ändå är igång. Golvlisterna är lite dammiga också ser jag. Och när jag kommer in i badrummet, ser jag hur den högblanka möbeln bara skriker "PUTSA MIG" och det kan jag väl inte låta bli, eller? Det går ju rätt snabbt att putsa av den. Under handdukarna på golvet, i kanten på kaklet, lägger det sig alltid damm, som i fukten av ett badrum inte släpper med hjälp av dammsugare. Man måste ta en svamp och torka bort det. Då kan jag ju lika bra torka golvet. När moppen ändå är framme, varför inte svabba av alla golv då?
När jag torkar i badrummet måste jag flytta på den stora tvättkorgen, är det inte lika bra att kila ner till tvättstugan och slänga på en tvätt med en gång då, så slipper jag ställa tillbaka en överfull tvättkorg?

Eller, jag kanske ska göra det imorgon.......
/M

Kommentarer

  1. Varför i morgon - när Du kan göra det i övermorgon - eller nästa vecka - eller till
    Påsk - äh, snart midsommar -tar det då.
    Love C.

    SvaraRadera
  2. Ibland har man abara inte lust eller ork att ta tag i allt det där. Men har man gått och funderat en stund så faller andan snart på och tänk vad skönt det känns när det är gjort! Kram Tes

    SvaraRadera

Skicka en kommentar