Ljuvliga Vardag !

Så, då är vi väl tillbaka i vardagen igen. ledig är underbart, alla 4 lediga tillsammans, vi tar vara på vartenda tillfälle, men det är ju tidsbegränsat det vet vi. Och nu rullar vardagen på som vanligt.
Vi har ingen stress, inga tider att passa, eller ja, visst har vi tider att passa, men mestadels självvalda sådana! Vi har morgonmys i sängen jag och barnen, innan det är dags att ta sig an dagen. Vi ligger under det varma täcket, sjunger lite, läser en bok, eller bara sussar gott. Det är bästa stunden på dagen nästan. Allra bäst är det på lördagar och söndagar när pappa kan slappa med oss också. Sen är det upp på med kläder, jag dukar fram frukost medan storebror får titta på morgon tv. Oftast väljer han att se en snutt ut Bilar-filmen istället=) Lillasyster springer runt i sin gåstol, och sedan vaknas det smörgås, yoghurt och gröt. Ibland när lillasyster ätit välling lite tidigare på morgonen så får stora killen sitta i sin lilla fåtölj vid tv'n och äta sin frukost. Det tycker han är lyx och mys. Då sitter han med sin sköna Blixten McQueen-filt och njuter.
Igår bar det iväg till lekstan igen! Jag och barnen tillsammans med bästa mormor och morfar. Vi åkte vid tiotiden och hittade rätt med en gång=) Av med alla termobyxor och jackor och kör igång!
Vi fördrev tre timmar i lekets paradis. Bollhav, hängbroar, rutchkanor, cyklar, tunnlar och mycket mycket annat. Inte att förglömma, studsmattor!!!! Det är vår sons bästa och roligaste grej. Han hoppas och flyger runt och skrattar så han håller på att kissa på sig, och vi andra också! Så till våren blir det en studsmatta, det har denna mamman bestämt. En stor, att ha ute!!!
Av bilderna att döma kan man ju fundera på vem som hade roligast??!!








Tack snälla mormor och morfar för att ni ställer och upp och i stort sett alltid hänger med mig och barnen på alla de möjliga tokigheter! Ni är bara bäst!

Idag har jag en lite plockardag. Känns lite taskigt mot de små, men jag måste plocka lite här hemma idag och i och med att vi hade fullt ös hela dagen idag, tror jag barnen uppskattar en lite slöare dag hemma. Lite bakande hann jag och bästa W med i alla fall. Eller ja, jag bakade i alla fall, vad W gjorde ser ni kanske på kortet=)


Solen tittar fram idag, och snön ligger som en tjockt och pluffigt duntäcke ute, det är så vackert, men kallt! Idag åker syster med familj till varmaste Thailand. De flyr kylan, om så bara för ett par veckor, men just nu tycker jag de gör helt rätt i det. Jag önskar dem en underbar resa!!!

Plocka, plocka, plocka!!
/M

Kommentarer

  1. Ser ut som om det var lika roligt i stor stan den här gången! Klart att han slickar skålen! Är det inta det som är det bästa med bakning?! Åtminstonde väldigt gott! Kram, kram!

    SvaraRadera
  2. Fina bilder från en härlig dag. Skoj hade vi allihop.
    Puss från Willes o Alices mormor.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar