Oh my! Vilka dagar!




Oj, vad tiden går. Har inte skrivit på ett tag nu. Har loggat in flera gånger men så har något annat kommit emellan. Nu sitter resten av familjen i soffan. Jag beställer gardiner! Och bloggar!

Förra veckan började jag jobba min första schemalagda måndag i underbara House of Eden igen!!! Å va härligt det var! Både att få insupa lite inspiration, träffa mysiga kunder och drömma sig bort i inredningens värld. Och icke att förglömma, lite egentid!

Träning direkt efter jobbet gör att jag inte är hemma förrän halv nio, och barnen sover. Det är lite trist, jag träffar dem bara på morgonen. Men det går. Alla andra kvällar är jag ju hemma, och träna det gör jag oavsett om jag jobbat eller inte!

På tisdagen åkte jag och barnen med bästa mormor till Ullared. Vi hyrde en stuga och gav oss iväg i snöovädret. Nej så farligt var det inte på vägarna som det spåddes. Det gick bra och vi kom både dit och hem välbehållna, dock några tusen kronor fattigare!

På torsdagen fick bästa killen magsjukan!!!!! Oh no!!! Lite kinkig var han på dagen och vägrade maten. Jag blev måttligt irriterad som fick slänga både frukost och lunch. Senare fick mitt smavete är smäll. Det blev en soffdag och kväll och käre maken fick hoppa över sin träning. Lite piggare på fredagen blev han, det var skönt. Så var det lillasysters tur på natten mellan fredag och lördag. Kräktes ner halva sängen. Stackare, hon förstår ju ingenting. Storebror kan man ju prata med och få honom lugn. Lillasyster var också lugn. Stora ledsna ögon och massa kräk. Men det var bara det på natten som tur var. Fredagen höll vi oss inne. Käre maken fick sluta vid lunch och det var gott. Barnen var piggare, vi lagade mat på kvällen och myste, för att nästa morgon vakna upp och ge bästa pappan sina födelsedagspaket!!!!!!!!

En GPS, en cardigan, en tröja och kalsonger blev det. Han blev glad! Jätteglad! Då blev vi andra också glada! Sen började det. Centrifugen i magen satte igång, först på maken och sen på mig. Det var väl väntat, men ändå inte. Storebror hängde med mormor och morfar och kusinerna och farbror och fika och bowla, då även Williams kusin delar födelsedag med pappa. Skillnaden är bara att kusinen fyllde 7 och min man 28 =) Fika, godis, bowling och mat stod på schemat! Storebror hade SÅ kul och somnade som en stock på vägen hem. Så synd att resten av denna lilla familjen skulle missa detta. Men lika bra det. Vi kräktes lite i omgångar. Och sov i omgångar.

Idag vaknade vi upp, 2 pigga barn, en hyfsat pigg make/pappa och en lite halvrisig mamma/fru. Nu är klockan strax efter sju på söndag kväll, jag känner av centrufugen i magen. Ska inte jobba imorgon. Bästa C ställer upp, så vi byter dag! TACK! Kan behöva rå om både mig och resten av familjen hela dagen imorgon. Ska försöka äta det första på två dagar också. Undrar vad det blir.

Jaja, summa sumarum. Vi hade en helknasig helg. Inget kalas för maken, ingen tårta, ingen bowling, inget restaurangbesök, inget mys vid melodifestivalen, men vi har i alla fall varandra och det är jag tacksam för!

Nu är det snart en ny vecka med nya tag. Nya friska tag!

Lev väl

/M

Kommentarer