De bästa av alla!

Våra barn har förmånen att ha de bästa av alla mor- och farföräldrar i hela världen. Min man har hela helgen varit i Malmö och jobbat, och är i skrivande stund fortfarande kvar. Storebror här hemma är sjuk, haft magsjuka och nu fått hosta och snuva. Det är inte lätt att vara själv med två små troll när den ena bara vill sitta i mitt knä i soffan och vila, och den andra glaningen inte har kust att vila, knappt inte ens på natten =)

I Fredags var mormor och morfar här på dagen, åkte hem en runda på eftermiddagen för att komma tillbaka på kvällen. Morfar packade väskan så hand kunde sova över, vilket han och storebror pratat om länge. Dock blev det inte det mysiga de bägge önskat, utan storebror sov inne hos mig, och hostade sig igenom hela natten. Knappt ingen sömn för någon av oss.

På dagen, efter att jag fått vila 2 timmar, åkte morfar hem, för att komma tillbaka en sväng på eftermiddagen medans jag åkte och handlade lite förnödenheter i form av glass och godis!



När morfar åkt hem, kom farmor och farfar!!! Barnen blev återigen överlyckliga, och storebror som fått lite medicin var på benen en stund och kunde leka med farfar. När det närmade sig hemfärd erbjöd de sig att sova över och jag blev så glad!!!!!!! Och lättad!!!! Nu skulle jag inte vara ensam om storebror blev sämre, eller skulle gå igenom en tuff natt.

Farmor och farfar la sig i vårt sovrum med lillsyster i sängen bredvid. Jag och storebror intog sittposition i soffan, då jag vill göra allt för att underlätta hostan. Det gick så där. Han sov bättre än jag ;) Men det är det som är viktigast. Jag gör allt för att knottarna ska må bra. jag klarar mig alltid.



Så äntligen kommer min man hem ikväll, kanske vid åtta!!!!!!! Jag har nog aldrig längtat så mycket.

Kommentarer

  1. Låter som du haft en tuff helg Mariah! Skönt att han kommit hem nu då.. =) Krya på er!
    Kram /Anna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar