Vår i hjärtat!

Nu är det nära!

Såg på vädret imorse att det snart ska bli mildgrader, men ändå fint väder! Jag längtar så till våren nu så det är galet. Har införskaffat nya vårgardiner till vardagsrummet. En beige öljettlängd i medeltjockt tyg som jag bara vill hänga upp nu! Men jag vill vänta, i alla fall tills den mesta snön är borta, det känns bättre då.

Så fort våren kommit ska jag också köpa nya gardiner till köket. En vit enkel öglelängd från IKEA, och en fusk hissgardin i linne, från Maritas Textil i Vara. Jag har redan kollat ut det, men jag väntar med att köpa tills jag ska hänga upp dem.
Nya dukar på borden i ljusare skrud ska också hamna på sin rätta plats. Snart.

Tanken är att släppa in massa solljus i köket, och då tror jag dessa gardiner komma bli perfekta. Eller?! Maken tycker det är lite jobbigt med gardiner som hänger och flänger, då vi har en dörr ut till altanen och baksidan där de ska hänga. Men det ska nog gå fint. Vår väl köpa ett fint omtag så man kan fästa upp gardinen på sommaren när dörren ska stå öppen. Det känns som det är låååååångt dit så det problemet tar vi tag i då =)
Storebror har åkt på magsjukan igen! Det är ofattbart, inte en omgång till!!!
Idag är hans första riktigt pigga dag, och han har inte kräkts på ett dygn, så nu är det nog över. För honom i alla fall. Dock kommer det andra vägen, och det kan ju hålla i sig ett bra tag.
Vi hoppas att vi andra slipper. Känner inget. Än. Och märker inte på lillasyster heller. Hon var med mormor och morfar hela dagen igår, så vi hoppas hon slipper.


Min man åker till Malmö i eftermiddag för att jobba hela helgen. Lite trist, men samtidigt tycker han att det är så roligt! Extra pengar i kassan är ju inte fel heller, det är mer än välkommet i dessa tider.
Vi ska bara ha mys hela helgen, med god mat och lek ute i solen, hoppas jag. Så vida vi alla får vara friska.
Nu ska jag plocka fram lite frukost till barnen, och se vem som vill ha. Sen tror jag att vi ska försöka ge oss ut på en prommis i solen till hästarna. Vi var ju inne hela långa dagen igår, så lite syre behöver vi nog.
Nu håller vi tummarna att våren kommer på riktigt i helgen, och att vi ser snön smälta och hör fåglarna kvittra!
Live to Win !
/M

Kommentarer

  1. Hej mariah! Usch så trist med magsjuka i flera omgångar.. hoppas att ni andra i familjen klarar er! LIte nya gardiner piggar alltid upp! Ha en bra helg som gräsänka! ;)
    Kram /Anna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar