DAG 1

Idag är det tisdag, klockan 15 i eftermiddag har jag tid för en ansiktsbehandling, eller rättare sagt en Askungebehandling!
Morfar ska vara barnvakt så jag kan sticka iväg en stund, själv. Det ska bli skönt. Det är så länge sedan som jag unnade mig en ansiktsbehandling, eller ja, det är länge sedan jag unnade mig en behandling över huvud taget. Det kommer liksom inte i första hand direkt. Men nu så, nu ska jag göra det, och jag hoppas det blir skönt, och bra och alldeles, alldeles underbart.

Men först ska jag laga lunch. Spagetti och köttfärssås, till barnen. Jag ska äta soppa. Ja det är dags för det där igen, men jag måste. För tillfället känner jag mig inte fräsch alls, så nu är det banne mej upp till bevis. Jag försökte börja lite förra veckan, och det gick bra. I tre dagar. Sen kom något emellan som förstörde. Nu har jag ingenting speciellt planerat på ett tag, mer än min systersons konfa på söndag. Men den maten får jag bara passa. Då har det ju gått 5 dagar så då hoppas jag att det inte är så svårt. På dagarna går det hyfsat bra. Kvällarna är värst. Nu ska min man bort hela helgen, det vankas jobb i Stockholm, och det gör det lite lättare, för då sitter vi inte och äter massa onyttigheter på kvällarna. Inget vin blir det heller.....

Mitt första delmål är inte så mastigt, det är 6 kilo. Det är det första. Jag hoppas på att det kan gå relativt snabbt. För sedan vill jag ner 10 kilo till. Hmmm, undrar om jag är realistisk?! Men det återstår att se. 6 kilo, på 5 veckor kanske?! Vågar jag säga det?! det betyder att från och med nu, i skrivandets stund, ska jag i så fall ha tappat 6 kilo den 1 juni. Det låter väl ganska rimligt?! Vi får se.

Jag kommer använda min blogg som en liten dagbok, där jag kan skriva hur det går. Förhoppningsvis blir skrivande som en liten morot, och sätter lite press. Jag ska se det som en slags redovisning, för er som läser. Och vem vill misslyckas då?!?!?!

Nej nu ta mej tusan är det dags igen. Jag har gjort det förut och tappade 16 kilo. Sen blev jag gravid, och resten är historia......
Mina graviditetskilon är i alla fall borta, men allt det andra är kvar. Förhoppningsvis inte så länge till!

Ny dag nya möjligheter.
/M

Kommentarer

  1. Hej Du glada.
    Tusen kramar och pussar till barnen, va så länge sedan jag såg dem. Idag börjar jag också med soup. Slurp??????!!!
    //C.

    SvaraRadera
  2. Ojdå! Du är inte dålig du som tar dej an den bataljen igen! Men med din karaktär så kommer det att gå jätte bra och precis som du säger så brukar ju de första dagarna vara värst! Lycka till nu. Jag skall hålla tummarna! Kram, kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar