DAG 2

Askungebehandlingen var fantastisk! Jag kan inte förstå varför jag inte gör det oftare. En gång i månaden, eller åtminstone varannan. Det skulle göra under för min hud.
Min hud är oförskämt fin sa hudterapeuten. Oförskämt fin med tanke på sättet jag tar hand om den alltså. Ooops. Men det var ju tur att det var så och inte tvärt om. Lite kan göra mycket. Vilken glans ansiktet fick, och vad ren jag känner mig. En dagmake-up senare och jag var som ny!
Detta kommer nog bli en tradition.

Så var jag inne på dag 2 i mitt soppande. Igår gick faktiskt bättre än vad jag trott. Trots att vi var på födelsedagsfirande där det vankades wienerbröd av storleken större, chokladkakor och annat gott. Men jag höll mig till kaffet. Skojade till det med lite mjölk!
Mycket vatten och tre soppor senare så känner jag mig redan på god väg.
-1,9 kilo visade vågen i dag på morgonen jämfört med med i går morse. Tänka sig vad mycket skit kroppen ska rensa sig på nu. Men de där 6 kilona kanske inte verkar vara en omöjlighet på 5 veckor?! Eller?? Det går ju alltid snabbt i början, att rensa ut kroppen. jag vet hur det är. Efter 5 kilo sist, så stod jag stilla på vågen i nästan 2 veckor, trots att jag skötte mig exemplariskt!
Ja, ja, det återstår att se.
Nu ska jag dricka upp min gourmetsoppa av sort kakao-mint. Och sedan ska jag börja förbereda dagen. Vi ska på 2½ års kontroll med storebror idag! Tänka sig vad tiden går fort. Sen ska vi hälsa på farmor och farfar!! Vi har ju inte ens träffat farmor sedan hon gick igenom sina knäoperationer. Tänk, efter att inte kunnat gå ordentligt på flera, flera år, har nu operationerna blivit genomförda och hon håller på med rehabilitering! Go Farmor!!!!!

Ha en fin dag, för det ska vi ha!
/M

Kommentarer