DAG 6 & 7

Ja, då var vi här igen, ytterligare 2 dagar där jag står och stampar på samma ställe som i torsdags morse. jag kan då inte förstå. Idag har jag ätit lite sallad. Ska prova det i ett par-tre dagar för att se om det är det min kropp behöver. Jag trodde ju att min kropp hade tillräckligt att arbeta bort, utan att jag skulle behöva tillsätta ytterligare. Men det kanske inte fungerar så på den här modellen. Ja ja, det återstår att se vad som händer. I lördags var mormor och morfar här och hälsade på. Innan det var vi ute och gungade lite och lekte. På eftermiddagen kom är kär vän och hans son hit, för att leka, äta pannkakor och bara prata. Det var så himmla mysigt och så himmla länge sedan. TACK för trevligt sällskap. Med båda barnen i säng vid 20,00 så hade jag en lugn, men lite ensam, tv-kväll.

I går var det full fart. Konfirmation av min systerson i kyrkan klockan 11,00 och det gick fint. Jag och barnen lämnade kyrkan en halvtimma innan det var över. Då hade vi gjort vårt, och lillasyster var extremt trött. Vi begav oss hemåt till min syster för att invänta de andra, så det blev en liten stund i solstolen för mig. Lite hopp på studsmattan för storebror och en stunds sömn för prinsessan. Maten som bjöds SÅG otroligt god ut! Marinerad fläskfilé samt kyckling. Potatisgratäng och en himmelskt fräsch sallad med alla dess läckerheter. Och gissa vem som inte åt?! Jag tog med lite hem till maken som han fick avnjuta och han sa att det var fantastiskt gott. Jag tvivlar inte! TACK kära syster med familj för ett fint och mysigt konfirmationskalas!

Idag arbetade jag en halvdag. Sedan var det dags för den stora dagen. Avslutning på lek och plask för storebror! Han var så duktigt. Simmade och hoppade och gjorde allt som han skulle. Nöjd och glad efter att jag, lillasyster, mormor och morfar tittat på när han och pappa badat. Han mottog sitt diplom, sin badkörkort och en liten chokladbit när det var slut. Gissa vem som är en stolt mamma?!
Detta diplomen skall pryda väggen i en ram, tillsammans med diplomet från gympan!







I väntan på att storebror skulle blir klar i duschen tog lillasyster en promenad med mormor och morfar ute i det härliga vårvädret.





Lite sallad blev det för mig när vi kom hem. Jag provar får vi se. Jag har inget att förlora direkt, och funkar inte detta är det back to ren kur på fredag igen. jag ger inte upp! Nu ska vi få lillasyster i säng. Storebror sover redan. Sen ska vi sitta i soffan och se härliga Maria Montazami och de andra Hollywood-fruarna =) I brist på annat.
Ha en fin kväll i solen.

Lev väl
/M

Kommentarer