Jag har de bästa!



De allra bästa vännerna är mina! Idag har vi firat våra söta vänners lilla docka som blivit ett helt år!!! Alla samlade i trädgården där solen gassade. Föräldrar, vänner och barn högt och lågt, precis som det ska vara. Grillad korv, bullar kakor, tårta och fiskdamm precis som sig bör.
Under några sekunder där i solen, tänkte jag verkligen på hur lyckligt lottad jag är, med dessa fantastiska människor i mitt liv. Vänner sedan skoltiden i högstadiet, och lite nyare vänner kompletterar mitt liv perfekt.

Vänner med en lite prinsessa på 3 månader, vänner med barn mellan 1-2 år, vänner utan barn och vänner som väntar barn. Alla är vi olika, men ändå så lika. Vi har alltid lika mysigt när vi ses, och skratten blir många. jag ser fram emot vår prinsessas 1-års kalas då jag får träffa alla igen, på en och samma gång! Då är det vår tur att bjuda igen på ett kalas utöver det vanliga=)




Vi har också hunnit med att fira min svåger idag, som inte fyllde ett, utan snarare 48. Det blev god lunch ute i vinden och lika glad som jag är över mina vänner, är jag för min underbara familj. Jag har den bästa familjen.

Min stora kille ropade, Mamma, mamma! Jag har plockat lite blommor till dig!! Så kom han med ett fång fina gula blommor, som han plockat alldeles själv. de här ska stå på din nya hylla sa han sen. Och det gör de nu! Ibland gör mammahjärtat en liten extra volt av glädje. Detta var ett sådant tillfälle!





Förresten så var ju storebror med och arbetade lite i lördags. Men morfar och Farfar. Vi ska bygga ett altandäck nästa helg, och i lördags var det dags att hämta allt virke. Efter som min man låg i nästan 40 graders feber, så fick storebror ställa upp! Och det kan man säga att han mer än gärna gjorde! Vi fick lånat en bilstol av våra grannar, och sen så packade vi in alla tre gubbarna i den lilla lastbilen! Jag vet faktiskt inte vem som var mest lycklig. Både morfar och farfar var mäkta stolta och imponerade av vår lille arbetare =)



Allt virke är hemma, och vi så tacksamma för hjälpen vi fick, av alla tre!
Nu ska jag börja fundera på dagens lunch. Förresten så har en vecka med viktklubb.se gått. Det blev ett minus på 1,7 kg den första veckan. Jag är mer än nöjd! Ikväll ska jag testa Indoor Walking på gymet. Det ska bli spännande!

ha en fin dag!
/M

Kommentarer

  1. Hej! Så mysigt det lät med kalas och tårta i trädgården med nära vänner! Visst är livet härligt! =)
    Kram /Anna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar