Uppskatta !

Idag är jag lite extra glad över alla de vänner som jag har. De riktiga vännerna. De som jag pratar med varje dag, och de som jag bara hörs av med ibland, men som det alltid känns lika bra och lika äkta att prata med varenda gång. Det är så underbart att få ett sms som säger -'Hej, hur mår ni?' -'jag kom att tänka på dig idag....'
De där små sakerna som kan få mig att må så där extra bra.

Vissa vänner hör man av mer än andra, och ibland är det helt förståeligt. Ibland tycker jag att dock att det inte borde vara så svårt. Men jag kan ju ha fel. Jag gör mitt bästa i alla fall, och mår så himmla bra av det. Man är ju aldrig längre bort än ett telefonsamtal, ett sms eller ett mail. Vid datorn sitter man ganska ofta, så hur svårt kan det vara. Ett par minuter extra för att slänga iväg ett mail?! Eller 20 sekunder för ett sms. Eller är det så illa att man är bortglömd ?! Fast är så fallet, så är det väl inga vänner. Jag ska nu ta reda på vilka som är mina riktiga vänner!!!!

Jag har fått en ny vän tror jag. Vi är fortfarande på lära-känna-stadiet, men det kommer sluta fint, det är jag säker på. Vi kommer komma varandra hyfsat nära in på livet, och det känns bra. jag tror att vi på många sätt är lika, och på andra sätt mycket olika. Men det är väl då det brukar fungera som bäst. Vi lever idag ganska olika liv, men vägarna leder ändå åt samma håll. Det ska bli spännande och roligt.

Nu börjar jag planera lilldockans 1-års dag! Den stora dagen är på intågande, och inbjudningskort till alla hennes Vänner ska skickas ut inom kort!! Det ska bli en dag olik alla andra!!

Nu vankas det mys i soffan med storebror medan lillstrumpan sover sött. Igår blev det en heldag på Liseberg (bilder kommer) så vi är alla ganska trötta idag.

GLÖM INTE BORT VILKA SOM ÄR DINA RIKTIGA VÄNNER. DE VÄXER INTE PÅ TRÄD.
Va ärlig och öppen. Varför inte skicka ett sms och fråga -Hur mår du? Om du inte gjort det på länge. Det krävs ganska lite för att man ska känna ganska mycket.

Lev väl
/M

Kommentarer

  1. Puss och kram på dej!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Så sant så sant.. Jag är dålig på att ringa men brukar vara bättre via sms eller datorn, men tyvärr finns de dom som nästan aldrig svarar.. då undrar man vad man geentligen betyder för dem.. Visst ska man ta vara på de äkta vännerna!
    Kram /Anna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar