Nappometer !!



Vilken underbar helg vi har haft! Vi startade med att pappan i familjen slutade redan vid ett i fredags, så fredagsmyset blev hela eftermiddagen och kvällen.
På lör
dagen begav vi oss iväg på det årliga Lisebergsbesöket med större delen utav min familj. Sex av sju kusiner var samlade. Minstingen som bara är dryga två veckor ville av naturliga skäl stanna hemma med mamman.

Vi var på plats redan vid elvatiden och började med lite medhavd fika på smörgås och kex. Alla var laddade. Man blir som ett barn på nytt igen när man sitter mitt bland alla roligheter och bara väntar på att få springa iväg. Jag vet hur det var när man var liten. Fika först, kissa först, köpa biljetter. OJ VILKEN TID ALLT TAR!

Till storebror i familjen köpte vi ett åkpass, då vi vet att han är en riktigt åkare. Jag och min man delade på ett häfte så vi kan följa med på de åkturer han önskar. Vilket inte behövdes alls, för både storkusinerna och mormor och morfar ville mer än gärna sällskapa!
Första turen gick med mig och morfar och de båda vildingarna
i Sagoslottet. Storebror var fascinerad och lillasyster ville ut! Hon var inte alls road!

Att vi pratat om Flumride innan var inga konstigheter för storebror. Den skulle han åka. Min man var väldigt osäker. Han trodde inte det var en bra idé. Jag var llite mer säker på att han skulle våga. I alla fall tills båten började åka upp för första backen! Jag kan här meddela att han fullkomligt ÄLSKADE det! igen, igen, igen - var kommentaren när han kom ner. Han är en riktigt åkare vår son!







Att vår åkares sjuårige kusin var med var total lycka! han körde med honom i det flesta karuseller, och troget gick vid hans sida. Höll i handen och hjälpte skruttpellen upp i diverse åkgrejer som de tog sig an själva.













Sen till en annan stor händelse. Storebror har hela tiden pratat om att ge Lisebergs kaninen sina nappar. Så på morgonen innan avfärd så slog vi in alla nappar i fint papper, och packade med oss. När vi väl kom fram till lilla kaninhuset fanns där en NAPPOMETER! En jättespännande sak där man la i sina nappar, en och en, och drog i en spak så de ramlade ner i en säck. Storebror gjorde det gladeligen. Kramades och gosades med kaninen och fick ett fint diplom med sig hem! Så nu är han nappfri. Det har gått jättebra och vi är nu inne på dag två. Inga konstigheter.

Igår var det stort barnkalas för alla barn i Vara Kommun mellan 3-11 år. Det var spännande och roligt. Vi avslutade dagen med ett besök på Vara Badet och tog premiärdoppet! Vi fick trevligt besök av farmor och farfar på tidig kvällning. Och även av en god vän och hans fina lilla son. halv ett kastade vi in handduken på natten. Då hade jag gjort klart varenda inbjudningskort till kommande ett års kalas, och min man hade städat under tiden. Idag är vi lite trötta.

Ha en fin dag.

Förresten, 0,5 kg ner denna veckan. inte så bra, men ändå ner. Nu är det 3,8 kg på 3 veckor. Jag är nöjd.
/M

Kommentarer