Hammare och spik?



-Pappa, har du med dig hammaren ?

-Hammaren??
-Ja!
-Varför ska jag ha med mig hammaren?
-Vi skulle ju åka till Spiken !!!


Precis den konversationen hade far och son i bilen på väg till fiskelägret Spiken, vid Vänern =)





Förmodligen var det morfar som hjälpt storebror på traven, tidigare på dagen, men sitt skämt. Farmor och farfar, faster och farbror och Bentley gjorde oss sällskap. I ljumna sommarvindar avnjöt vi en laxtallrik vid kanten av Vänern, med utsikt över en liten småbåtshamn. Jag tror inte något slår Vänerns pärlor. Västkusten i all ära, men det är en tight kamp. En promenad och en glass senare, var det dags att ge sig av hemåt igen. I år hoppas jag vi kommer göra mer än ett besök till Spiken. Jag älskar det!!

Mitt lilla möte igår morse gick utmärkt. Det känns väldigt bra, och spännande. Jag ska få vara med om någonting nytt, från början. jag tror med andra ord att jag blivit med jobb! En utlovad halvtid till en början, passar mig utmärkt! Inga dramatiska omställningar för barnen heller vad gäller dagis, utan det blir verkligen en mjukstart, vilket de är värda. Jag längtar. Samtidigt tränger sig verkligheten på. Närmare och närmare. Denna tiden hemma med barnen kommer aldrig komma tillbaka. När jag väl är ute i arbetslivet igen, så är jag ju där för att stanna. Det känns spännande med många fördelar. Rutiner, barnen får de flesta behov uppfyllda på dagis, helgerna känns extra välkomna, ekonomin blir bättre (!!)
Sedan finns det ju så klart, hm nackdelar (?) om man nu ska uttrycka sig så. Inte lika mycket tid med barnen, ingen frihet på samma sätt, bland långa dagisdagar, och framförallt tiden kommer gå så otroligt fort. Men jag ska nog lära mig att hantera situationen bra. Uppskatta eftermiddagarna och helgerna mycket. Planera vardagen på ett annat sätt än vad vi gör idag. Det kommer bli ett måste. Idag har vi en väldig frihet, och vi tar dagen som den kommer. Vi kan göra precis vad vi känner för, och vad ekonomin tillåter. Det är underbart. Men det är väl precis som det ska vara när man tillsammans med sina barn får spendera varje dag. Jag älskar det, det är underbart!

Nu ska jag njuta av sommaren och hösten och tidig vinterm, innan allvaret drar igång på riktigt. Sedan när det väl gör det. Ja, då ska jag njuta av det istället.
Nu är det dags att inta en sen lunch! ha en fin torsdag i det urtrista vädret!

Storebror har åkt med morfar till stan för att handla och lillasyster kör race med dockvagnen!
Jag ska äta 200 gram pannkakor för typ 300kcal =/

/M

Kommentarer

Skicka en kommentar