Jordgubbar till max!

Det har varit en fartfylld helg som passerat förbi i ett litet kick!
Fredagen spenderades givetvis vid badet, i värmen. Min man slutade tidigt så även han kom och tog sitt ett dopp strax innan lunch. Vi stannade till eftermiddagen, då var vi trötta, solbrända och nöjda. Kvällen spenderade vi hemma. Monterade den nya fina grillen, och provade givetvis den också. Det smakade ljuvligt. Ännu ljuvligare smakade det med tanke på att vi satt ute denna ljumna kväll och njöt av sommaren.

Lördagen spenderade vi inne i Vara. Jordgubbens dag stod på schemat. De utlovade 31 gradera och nån grad mer därtill, gjorde att mycket vatten och glass blev nödvändigt denna dag. Vilken hetta. Helt plötsligt kändes det som att vi inte befann oss i Sverige längre. Karusellåkning, lite småshopping och fika förgyllde dagen för oss. Efter ett litet power-nap hemma på eftermiddagen var det dags att svira om för en kväll med tjejerna.

En mycket lyckad kväll på finaste vännens altan, avslutades framme på torget med fullt ös, massor med folk och mycket spring. Framme på torget mötte jag upp min man och hans vänner. Strax innan kl 2 trampades det hemåt igen. Lite trötta och sega dagen efter, är söndagen redan förbi och det är måndag igen.
Två veckor kvar till gemensam semester känns som en evighet, men den som väntar på något gott..... Man får ta vara på de fina kvällarna tills det är semesterdags.
Fredagen den 16 juli jobbar min man sista dagen innan semester!!! Det är nedräkning snart. Första målet på semestern är SÄLEN! Vi längtar.

Nu ska jag försöka ta mig an denna dagen. Ha en fin måndag. Det ska vi ha.
/M

Förresten, lite dåligt med bilder idag, jag har inte hunnit ladda upp. Jag ska fixa och sköta mig bättre till nästa inlägg. jag vet hur roligt det är med bilder =)

Kommentarer

  1. Finaste vän, inte visste jag att du bloggar!!?? Nu kan jag ju hålla mig uppdaterad hur lätt som helst och se fina bilder på barnen. Era sommardagar låter superhärliga! Tack för fina ord, de värmer:) Saknar dig!!
    Kram Jenny

    SvaraRadera

Skicka en kommentar