Mösseberg...inget bad...


Idag var vi i valet och kvalet. Bad eller inte. Det slutade med inte, och tur var väl det för det blåste en hel del idag, och molnen blev lite tätare fram på dagen. Barnens kusin kom hit på morgonen och vid lunch åkte vi istället till Mösseberg. Lekpark, minizoo och fika på gräset gjorde att vi trots brist på bad, blev nöjda med dagen! Lillasyster fullkomligt älskade de olika fågelarter som kunde beskådas, och storebror var väldigt nöjd på den fina lekparken.
Nu på kvällen har farmor och farfar varit på besök, och lämna en mycket god liter med söta jordgubbar! De ska vi smaska på ikväll. Min man är iväg i skogen och cyklar mountainbike med några arbetskamrater. han verkligen fullkomligt brinner för detta nu, och är måttligt besviken att det inte kommer bli något cyklat i deras sällskap förrän efter semestern.

Själv ska jag iväg på mitt livs första DRIVE-IN BINGO! Det ska bli väldigt spännande och jag är så laddad!! Har ingen aning om vad det kostar eller hur det går till. Jag ska åka med min bror och hans sambo, och deras lilla knyte. Imorgon ska jag på ett spännande möte. Kanske kommer jag skriva av mig efteråt, det beror på. Men det ska bli roligt och jag är jättenervös konstigt nog. Det har ju trots allt väldigt mycket med min framtid att göra, så det kanske inte är så konstigt att jag har fjärilar i magen?! Men jag vet ju vad jag kan och vad jag vill, och jag är mig själv till 100 % så det kommer att lösa sig bra. Efter mitt möte, kommer morfar följa med mig och barnen och bada. Om vädret tillåter vill säga. Men det bådar gott, så vi gör som jag och storebror brukar göra när de visar vädret på tv. Vi håller tummarna =)

Kom på att jag inte haft någon direkt "vikt-rapport" heller. 7 avklarade veckor med viktklubb.se och det går väl ganska bra. På 7 veckor är det i skrivande stund 7 kilo mindre, 7 cm mindre runt midjan. Jag är nöjd. Har önskningar om att det skulle rasat ännu mer, men vad tänker jag med??? har fått coach-brev som säger att en stabil och regelbunden viktminskning är det absolut bästa, om jag vill hålla nollan sedan. Så 1 kilo i veckan är UNDERBART! 12 kg kvar till mitt mål. Mitt första mål. Är jag nöjd med min spegelbild om 12 kilo så ska jag stanna där, annars är det 5-6 kilo till. Men det är långt kvar =) Nu gläds jag åt mina 7 första kilo, och mina 2 senaste inköp av klänningar i en storlek mindre än tidigare!!

Jag vill, jag kan, jag ska!!

BINGO!!!!

Kommentarer