Regn och muller



Idag kom ändå det efterlängtade regnet. Dock trodde jag väl att det skulle bli lite svalare i luften än vad det blev ?! Här inne är de kokande hett alltså. Källaren 'is the place to be', just nu. Men där kan jag ju inte hänga hela dagarna =) Dagen började med att sätta igång en tvättmaskin. Allt ska tvättas till semestern nu, även sådant som inte ska med. Alla badlakan och handdukar likaså. Det är så mycket roligare att komma hem och inte ha massa som ligger på vänt. Vi kommer ha tillräckligt mycket tvätt med oss hem ändå. Sedan dröjde det inte länge innan det var dags för lunch. Min käre man körde till jobbet idag, så han förgyllde vår lunchtimma med ett besök. Efter maten körde jag och lillasyster ut vår lille arbetare till morfar. Han ska ju hjälpa till att jobba och renovera deras badrum så i skrivande stund är i full gång. Jag ska strax ner och byta tvätt i maskinen. Lillasyster är nära att få besök av Johan Blund. Sedan medan tvätten kör igen kan jag ju olyckligtvis (?) inte dammsuga precis när hon sover, så jag måste nog sätta mig i soffan lite, varva ner, och kanske till och med se ett avsnitt av någon dålig serie som går.

Ikväll blir det bilbingo f
ör hela slanten! Förra veckan blev det ingen vinst, men min man brukar ha tur så ikväll tar jag med mig honom. Semesterkassan, here we come!!


Förresten, första gången på en vecka nu som jag vägde mig på en annan dag än måndag. Igår hade jag gått ner 0,8 kg senaste veckan, och i morse ytterligare 0,5 kg! men nu kan det också lika bra stå still tills måndag.....



Jag är med i ett race på viktklubb.se Den som gått ner mest till kräftpremiären vinner! Det startade vid midsommar och blir cirka 6 veckor framåt. Jag fick en seg start, men jag göra allt jag kan (som jag gjort hittills) för att lyckas. SUMMERING -8,3 kg - 8 cm i midjan -8-9 cm över magen. Detta är på exakt 8 veckor och 1 dag =)


Nu längtar vi efter sol och bad igen. Håller tummarna för vädret imorgon!!!

Ha en fin eftermiddag!

Kommentarer

  1. Ha en härlig semester nu och ta dte lugnt!!! Kämpa på med dina viktmål, du är ju super duktig!!! Ha det gott!!! Kram, kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar