30 days



Köpte en tränings DVD igår. Eller rättare sagt jag beställde den i måndags kväll, och fick hem den igår. har läst så många inlägg på mitt forum i Viktklubb om människor som ha den, så jag blev sugen, och ville prova. Jillian Michaels (känd som tränare i Amerikanska Biggest Looser) har en tränings DVD som heter 30 DAY SHRED. Jag provade den för första gången igår. 3 nivåer finns det. jag började så klart med level 1. De rekommenderar att köra den ett litet tag, för att sedan avancera. Tanken är att köra detta program stenhårt i 30 dagar. Passen är 20 minuter långa. Det låter inte jobbigt, och det ser inte jobbigt ut. Men det ÄR jobbigt.
Jag gjorde mitt absolut bästa. Med litet utrymme och ganska varmt TV-rum, gick det helt ok. Benen får smaka på lite känningar idag =) Jag är inte säker på om det kommer fungera för mig att köra varje dag i 30 dagar. Men jag ska försöka. Mitt mål är 3 ggr/vecka samt mittvanliga Body Toning pass på måndagar. Vi får se.

Jag var precis genomsvett efter dessa 20 minuter. Men va duktig jag kände mig efteråt. I nuläget kan cykeln slänga sig i väggen! 1,1 mil på 30 minuter kör jag. Visst är det svettigt och jobbigt det sista, men med tränings DVD'n tar jag ut hela kroppen!
Varje pass ser innehåller följande moment:

* 2-minute warm-up
*Three 6-minute circuits (feat. Jillians 3-2-1 intervall system)
- 3 minutes of Strenght
- 2 minutes of Cardio
- 1 minute of Abs
* 2-minute cool down

Testa det vet ja!!!
Nu ska jag försöka städa i lekrummet, och sortera upp det som ska vara på storebrors rum. Jag ska också göra en liten ATT KÖPA LISTA från IKEA dit vi ska åka när det blir tillfälle. Prinsessans rum ska ju fixas till hösten och hon behöver lite smått och gott =)

Ha en fin torsdag, det har vi!
Min man har precis varit hemma på lunch, mycket trevligt !!
ikväll blir det mathandling och planering inför kommande matvecka! Fredag - torsdag ska planeras !!!

/M

Kommentarer

Skicka en kommentar