Glest!


Jag vet, nu är det länge sedan igen som jag uppdaterade bloggen. Det har hänt så mycket också och dagarna går i ett. Måndagen efter vi kom hem från Sälen, åkte vi till Göteborg. Det stod husvagnsköp på agendan och så blev det! Så vi har hunnit bli husvagnsägare mellan inläggen! (bilder kommer i nästa inlägg, kameran är inte tömd än)


Så här ser vår fina husvagn ut!!! Visst är den söt=)
På onsdagen åkte vi tåget 9,15 från Herrljunga till Stockholm. Hela lilla familjen plus mormor och morfar spenderade ons-lör i huvudstaden. Resan gick smidigt och barnen var jätteduktiga. Visst lite tråkigt emellanåt på tågresan som tog lite drygt tre timmar, men vad kan man vänta sig? Väl framme, checkade vi in och tog oss in till stan. Vi promenerade, fikade och njöt i solen. På kvällen mötte jag och maken och barnen upp, två vänner som precis fått en liten godbit till son. Vi åt en god och mysig middag på Fridays!

Torsdagen var mulen, vi åkte till stan på morgonen promenerade till slottet, var vid ett kungligt myntmuséum, och gjorde sedan Gamla Stan, i fullkomligt ösregn! Men det var roligt det också. Mycket ska man vara med om =)
Kvällen spenderade jag och käre maken på tu man hand. I gamla stan. På en grekisk mysig restaurang. God mat, gott vin och mysigt sällskap så klart. Lite mosiga och sega tog vi T-banan hem vid 23-tiden och somnade gott bredvid 2 sovande barn. Fredagen = SOL = Gröna Lund! En underbar fredag som vi alla 6 avslutade återigen på Fridays! Ett mycket bra, och faktiskt barnvänligt ställe! Bra musik och härlig stämning. Och det var ju ändå Fredag !! Givetvis har vi hunnit med en hel del shopping under tiden också. Pengarna går som smör i solsken i Stockholm må jag säga. Mer än vanligt alltså! Men oj va gott vi ätit, härligt vi bott, fint vi shoppat och lagom vi unnat oss!

Lördagen betydde efter en snabbshopping, hemgång. Vid tretiden ankom vi till Herrljunga och närmare 16 var vi hemma. Bilder från denn
a resa kommer givetvis i nästa inlägg också!

Idag har min man jagat iPhone 4 typ i halva Sverige. Tillslut fanns ett fåtal kvar i Nordstan och när han kom fram var det den absolut sista, i helga Sverige. Gissa vem som var nöjd =)
Nu ska han få datorn och ladda ner iTunes så han kan starta igång med sin nya telefon!


Veckan för oss ser ut som följande, måndag och tisdag är min man i Kungshamn med goda vänner. jag och barnen är hemma och tvättar(?) och myser med kusinen.
Onsdag är en fridag så länge. Eventuellt väntar Borås Djurpark. Torsdag och fredag jobbar min 2 extra dagar. MEN Fredag eftermiddag betyder semester igen!! Då tar vi husvagnen och drar till Ullared!!! Måste ju handla inredning till den så klart. Sen får vi se vart vi styr kosan efter det, men inte blir det hemåt i alla fall! Nu är det dags att kasta in handduken efter ett långt inlägg.

Ha en god natt, och sov gott
/M

Kommentarer