Halvbra shopping, IKEA-katalogen och haircut

Givetvis blir inte shopping lika bra när man är så inställd på att handla som jag var igår. De gångerna jag åker iväg för att kika och bara ha en dag på stan, och egentligen inte ska handla, då hittar jag massor! Men igår var det segt. Jag tyckte det var ganska dåligt i alla butiker jag besökte. Det beror säkert inte på ett fattigt utbud, utan på min fokusering. jag skulle bara hitta något. Till slut gjorde jag det =) Lite glad var jag ändå när vi packade in i bilen och åkte hem.
Detta blev gårdagens inköp !



Det jag hade tänkt mig handla till de små godingarna, fanns givetvis inte i rätt storlek. Så nu blir det nätshopping här näst! Jag håller på för fullt!!!
Trots bristen på välfyllda klädpåsar hade vi en mysig dag tillsammans alla 4. Vi hade även med oss min systerdotter, som barnen fullkomligt älskar. Så jag tror vi alla var nöjda.

Väl hemma var det dags för middag och söndagsmys. Våra vänliga vänner hade varit förbi med IKEA-katalogen till mig (eftersom den tydligen inte skickas ut till Emtunga????????) Så jag fick frossa i lite nya idéer och tips! Lillstrumpans rum är ju nästa på tur att göra i ordning så snart blir det till att sponsra Ingvar Kamprad igen! Men det gör jag gladeligen =)


idag har vi redan hunnit med lek och glassfika hos några av de härligaste vännerna, pannkakorna är stekta och slut sedan länge och nu leks det med tågbanan! Snart kommer mormor och morfar hit för att njuta av barnen medan jag njuter i frisörstolen! Nu var det ju bara det där också, hur ska jag klippa mig?! Kort vill jag ha. Kort ska det bli. Frågan är bara vilken modell, och HUR kort?

Jag surfar runt och letar och letar. Har hittat några modeller. Inte många, och jag vill inte ha precis så. Jag tror min lugg ska få växa med håret nu. Inte ha den kort. En ganska tight och rak och fyllig page tror jag att jag är inne på. Med en litet uppklippt nacke...eller ??!



Ja kära nån. Tur att min frisör är påhittig och bra på att komma med förslag. idag vill jag att det ska synas ordentligt att jag klippt mig. Sen blir det till att fördjupa färgen lite också. Den är tråkig nu.

Dags att ta tag i dagen igen! Ha en fin eftermiddag i solen, det ska vi ha!
/M

Kommentarer

  1. Olala, vilken höststart!!! Nya kläder och ny frisyr! Vill se bilder, du är alltid så fin i håret! Önskar att jag vågade lite mer med... Puss/ Alex

    SvaraRadera
  2. BILDEN håret längst ner på tjejjan e DÖLÄCKER, den skulle du garanterat passa i:) Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar