Mitt i veckan

Förberedelserna inför husvagnssemestern är i full gång! Gasolen är testad och funkar fint så vi kan laga mat. Dock fick vi inte kylskåpet riktigt i fas med gasolen, men vi kör ju på ström. Svåger säger att det behövs sotas ur bara! jag har torkat ur skåpen och börjat packa in lite småsaker. Vi ska dammsuga och torka golvet i eftermiddag. Vi ska också till husvagns Svensson i stan och köpa en bottenventil till vattentanken som saknades. Vore ju bra om vi kunde ha vatten till matlagning och tandborstning osv =)
En markis har vi köpt också. En stor som i stort sett är lika lång som vagnen. Toppenbra. En sida till den har vi också köpt. Min systers markis, de ska köpa en ny. Så nu har vi tak och lite vindskyy så vi slipper böka med förtält för våra korta resor!!

Jag är jättespänd inför första trippen, men OJ va mys det ska bli. Bara vi 4, tillsammans. Vi hoppas på bra väder så vi kan vara ute mycket också. Men först ska det shoppas ordentligt också =)

Nu är det dags att fixa lunch. Om min man kan slita sig från husvagnen vill säga;)
Inga bilder i dag, men snart så.... kameran är tom sedan Stockholm, så jag måste ta lite kort. Ska fota inne i vagnen så klart när vi fixat till den lite!!

Ha en fin onsdag, det ska vi ha!

Förresten ska min man jobba i dagarna två, hur konstigt känns inte det.... torsdag och fredag. Men imorgon får vi lek- och fikabesök, och på kvällen tror jag minsann att jag ska på lite tjejfest, hör och häpna!! En mysig vän till mig nämnde det igår och det lutar åt att jag följer med. Så mysigt. Vin, massa tjejer och senare Timotej. Det kommer nog bli en supermysig kväll! Lite seg kommer jag nog vara på fredagen då min man ska upp och jobba vid 8,9 tiden, men jag hoppas det är värt det!!

/M

Kommentarer