Frost





Nu smyger sig minusgraderna på, sakta men säkert.
jag tycker det är ganska mysigt. Så länge vädret får vara fint är det underbart att vara ute just nu.
Det svåra är kläder på barnen, speciellt på storebror på förskolan! Men vi provar lite olika.
Träffade förskolefröken på ICA igår. Återigen en STOR eloge till henne som är så fantastisk. Jag vet inte hur jag ska beskriva. Hon gör att jag känner mig lugn. Visst är det jobbigt att veta att vår son är ledsen vid lämning, och att han ibland kommer på att han längtar efter oss, men jag vet då att han är i trygga händer och att han blir sedd. Utan tvekan.

På förskolan nu går det bättre och bättre. Dock är han inne i en liten period då han nu varje morgon börjar prata om att han inte vill åka dit och vara utan pappa. Väl där är han ledsen när min man åker, men sedan går det över. Han är väldigt duktigt. Men lite jobbigt är det här hemma innan det är dags att åka.

Idag har vi vårt första föräldramöte. Det känns spännande. Ska bli intressant att få en inblick i verksamheten. Farmor och farfar kommer hit och leker med barnen under tiden.
Nu är det dags att plocka undan frukosten och reda upp lite.
Ha en fin dag i kylan. Hoppas solen värmer lite.

/M

Kommentarer

  1. Skönt att höra att inskolningen går bättre :-)
    Ses på föräldramötet.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Hej mariah! Ja nu börjar det bita i kinderna när man är ute! Härligt tycker jag med, jag gillar hösten.. Skönt att det går bättre och bättre på förskolan och en lugn och trygg fröken måste ju underlätta.
    Kram /Anna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar