Mums!!! Va gott!!! ??

- Titta, nu ska mamma ta hostmedicin, precis som du har gjort när du varit lite sjuk! Denna gången får du räkna medan jag tar min medicin, ok! Nu kör vi. Räkna

- Ett, två, tre, fyra, fem, sex....ta den nu då mamma! sju...

- Okej, *svälj* MUUUUUMS va gott!

- Du va ju jätteduktigt mamma =)

- Mmmmums, det va ju inget farligt, och gott var det =)

Ja, idag var det min tur att ta den goda medicinen. Jag förstår ju nu varför mina barn inte är jätteivriga inför hostmedicinen när de väl behövt den! Men pedagogisk mamma som jag är, så tog jag den med ett leende på läpparna för att inte göra barnen förvirrade! De får ju alltid höra att det är såååå gott!!! och så räknar vi, precis som Store Chris och Anna på Silverringens racerbana. Då går det bra!

Nu är det kvällning, lillasyster har somnat och storebror tittat på sitt traditionella Rorri Racerbil innan det är hans tur. Jag och min UNDERBARA man ska dela en kexchoklad och njuta av varandra i soffan tills vi somnar.

Imorgon är det fredag igen! Hoppas på att slippa hostan då. Första björken åker. På ena sidan. Sedan tar vi nästa, förmodligen nästa vecka. Sen låter vi det vila tills i januari, känner på det lite och sen plockar vi nog ner de övriga. Det kommer bli så fint! Lite mer press nu på att få upp ett staket bara, men det får lösa sig under soliga höstdagar.

Imorgon välkomnar vi fina vännerna hem från semestern!!! Som vi längtat =) Speciellt en liten kille har längtat. Nu har vi en veckas lek och bus och kaffe att ta igen!! VÄLKOMNA HEM !!

Dax för soffan! Ha en fin kväll. Det har vi. Som vanligt.
/M

Kommentarer