Nästan bara sol...


...i mitt hjärta nu !

Igår var jag på mitt nya jobb! Vi träffades för lite brainstorming och planering. Aldrig har jag känt så mycket goda vibbar inför ett jobb, en ny utmaning. Jag får faktiskt vara en stor del av något helt nytt. Det är få förunnat och det känns som jag drömmer! Jag blir väl mottagen och min arbetsledare är ju bara fantastisk!! Jag hoppas att allt blir så bra som vi hoppas. I december drar det igång med 15 timmar/vecka! Alldeles lagom. Inga ändringar med förskolan och lillasyster får min man och mormor och morfar njuta av lite extra under dessa timmar. Efter årsskiftet är det dags för henne att skolas in. I februari. Sen är det 50% som gäller för mig, för att kontinuerligt kanske öka tiden längs vägen. Tjänsten är helt ny. Tänket på företaget är helt nytt. Man vet inget om hur det kommer fortlöpa, men det återstår att se. Jag är inte orolig =) Solen skiner i mitt hjärta jättemycket och detta är en av de häftigaste resorna jag personligen gjort. Så underbart att ha en engagerad och hjälpsam familj, och peppande och fantastiska vänner som pushar på ! TACK !

Sen var det den skuggiga lilla platsen i hjärtat som fortfarande väntar
på lite solsken. Förskolan sätter sina spår. Han är ju väldigt ledsen vid lämningen. Gråter. Vi brukar ringa efter en sund och kolla läget. Han är inte ledsen då. han leker lite ibland. Knallar mest runt med fröken. Rätt var det är kommer han på att han längtar. Han blir lite darrig på rösten. Fröken finns där. Hon är toppen. Den mest pedagogiska jag träffat. Utan att överdriva.

Jag är så glad att vi har just denna förskolan hos oss. Fick berättat för mig att
andra förskolor i kommunen är intresserade av deras pedagogik, och tycker att det fungerar så bra just här, att en del till och med vill komma på studiebesök. Det ni ! Det känns toppen. Fröken som har han om William är underbar. Vi kunde inte önskat bättre. Nu håller jag tummarna att solen skiner igenom snart och att storebror kan komma i någon slags harmoni med förskolan. Han har all potential säger fröken. han är otroligt smart och har ett vokabulär utan dess like. Han har en enorm fantasi och hittar lösningar på det mesta. Det är så skönt att höra. Nu längtar vi....


En annan lite skuggig plats, som börjar värmas av solen igen är det där med vågen. Jag närmar mig -13 kg nu och det känns underbart. 2-3 kg kvar till mitt första mål, och totalt 6,7 kg kvar till mitt stora mål. Sen har jag inte bestämt längre =) Kanske 4-5 kilo efter det. Små mål är bättre. Jag har avklarat många delmål längs vägen och är stolt. Jag bara drömmer om hur bra det komma bli när jag kommer igång med träningen igen! På fredag skulle jag gärna vilja prova att jogga. Hoppas det funkar =) Vi har mycket planer framöver.

I helgen blir det jobb i Göteborg för min man. På lördag ska en underbar vän komma hit på lek och mys, och vi ska få chansen att lära känna en ny person som jag tror kommer sätta märkbara spår i våra liv. Jag älskar att träffa nya människor!! Det kommer bli toppen! Nästa vecka är det förskola på riktigt, på helgen ska jag ut på galej i Göteborg med min fina vän och på söndagen nalkas första delen i 3-årskalas firandet!
Sen är det full rulle, födelsedagar, dop, jobb, Stockholmshelg kombinerat med jobb, LONDON icke att förglömma, och sen, ja sen är det advent! Hua =)
Nu måste jag ta vara på min lilla egentid här hemma. Lillasyster sover och storebror är ju på förskolan. Jag ska tvätta och torka golv.

Ha en fin dag i solen. Det ska vi ha. I eftermiddag ska vi få njuta av finfina vänner. Kaffe, fika och väldigt mycket lek =) Vi gillar!!

/M

Kommentarer