Nu ska de bort!!!!

Ja, björkarna alltså. 6 st stiliga, ståtliga och stora björkar pryder vår framsida och husfasad. De är otroligt vackra när de står i full blom. De är minst lika fina när frosten kommer och de glimmar likt tusentals stjärnor, eller när de är snötäckta av vit ljuvlig snö. MEN däremellan är de avskyvärda!!!!! Vi har vänt och vridit på detta, funderat och tvekat. Men nu har vi bestämt oss, och nu ska de tas ner så snart som möjligt. Det blir mycket ved för min käre svåger som ska ta dem, men det blir också mycket jobb för honom och min man som ska göra det.

Troligtvis tar vi det i två eller tre omgångar.
De är mycket bra insynsskydd framför vårt jättefönster i vardagsrummet. Även när vi sitter på lilla altanen på framsidan känner man sig väl skyddad av de fina björkarna. Nu ska ett staket upp istället, och förhoppningsvis någon fin lite buske, eller träd av annan sort planteras. Jag ska ut och fota för att ta med till trädgårdsmästaren och få tips vad som kan göras =) Nu när vi väl bestämt oss, vill jag bli av med dem snabbt. Får man, som omhändertagare välja, väntar man så klart till januari när alla löv är borta. Men det får man inte. Jag vill inte ha alla löv på gräsmattan !!!

I skrivande stund är storebror på Lek och Plask med min käre make. Jag är inte i form för att bada ännu. Förkylningen vill bara inte ge med sig. Hostan ger sig inte heller. Men det är bara att bita ihop. Till helgen är jag HELT frisk och på måndag ska jag följa med på lek och plask, och träna! Simple as that!





Nu har lillstrumpan somnat för sin lilla eftermiddagslur. Och jag ska ta mig an tvättstugan igen. Ikväll är det strykning som gäller. Hundra skjortor typ! Så skönt när det är gjort. Orkar vi imorgon så ska vi gå på barnsång. Det är SÅ mysigt! jag har inte varit där sedan Alice var ett halvår gammal!!!

Kram
/M

Kommentarer

  1. Mitt trädhjärta gråter - börja med att ta bort det som stå i mitten på var sida - och känn in.
    Ett träd tar såååå lång tid på sig att växatill.
    Snälla tänk Er för.........en gång till.
    //Christopher

    SvaraRadera
  2. Ja vet! Och du ska veta vad vi funderat. De är jättefina, verkligen. Men det är sååå mycket att ta hand om, inte bara löv utan björkris. Det faller så mycket. Gräsmattorna på framsidorna är inte längre gräsmattor tyvärr. Men vi komma börja med två, en på var sida, för att jobba oss neråt.... jag tror det kommer bli bra. Vårat hus är ganska sött också, och det vore roligt om det syntes :) Kram på dig!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar