Sakta men säkert

Börjar jag komma tillbaka till ett liv utan förkylning och hosta. Lite hänger i så det blir ingen träning denna veckan heller men nästa. Det trista är att barnen hostar. Inte mycket, men lite. Mestadels på natten. Men vi hoppas det inte blir värre än så här.

Nu är vi inne på andra veckan av inskolning på förskolan. Igår var en jobbig dag. Min man åkte med, lekte och lämnade sedan storebror för en timma på egen hand. Han blev helt förkrossad. Så ledsen att han kräktes. stackare. Mitt hjärta gick återigen sönder när min man berättade. Hur ska jag klara av detta? I fredags verkade det som att det var en bra dag. Han var själv en halvtimma och var givetvis ledsen när min man åkte, men inte förkrossad som igår. och det hade då gått över efter 5 minuter. Men inte igår. Undra om det har något samband med att det varit helg och att han kommit ifrån det lite ?!
Idag ska han lämnas kl 10. Min man ska åka direkt, och komma tillbaka 12,30 för att leka innan det är dags att åka hem vid 13-tiden.

Då har jag lovat att mormor och morfar väntar här hemma, och att vi ska baka chokladbollar. Vet inte om det är bra eller dåligt med dessa löften. Ibland känns det som att han hellre vill vara hemma och göra det nu. Fast vi provar alla möjliga vägar för att göra det så bra som möjligt, utan att göra en för stor grej av det.

Jag hade tänkt att åka på barnsång med min lilla prinsessa idag, men hon är så trött nu, så jag måste väl lägga henne. jag tror att jag ska fixa naglarna under tiden hon sover. ja, mina naglar alltså. Det kommer bli konstigt när W är på förskolan och A sover. Helt tyst och lugnt. Vad ska jag göra då?!

idag skickar vi också ut inbjudningskorten till kommande 3-års kalas!!! Jippie !!!
och ikväll ska jag på mitt andra lilla "möte" angående mitt NYA JOBB!!! Brainstorming tror jag vi kommer kalla det idag =) Ska bli så spännande!

Ha en fin dag i solen, det tror jag våran blir =)
/M

Kommentarer

  1. Hej!
    Förstår att det skär i hjärtat när han blir så ledsen.. Vågar inte ens tänka på hur jag själv kommer att må då.. =)
    Låter spännande med nya jobbet!
    Kram /Anna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar