Full fokus!

Nu är det dags för en vecka med full fokus på mig! På måndag är det min 'kör stenhårt' vecka. Jag ska bara fokusera på mig själv. Givetvis glömmer jag inte min man och mina barn. Självklart inte. Men vad gäller mat och träning så är det MIN vecka.

Jag har inte slarvat eller gjort fel de sista 4-5 veckorna, verkligen inte, men det har stannat upp mer eller mindre, på vågen. Och det orkar jag inte med mer. jag är inte någon som ger upp, verkligen inte. har jag bestämt mig för något så ger jag 100% absolut!
Men ibland känns det hopplöst, och där är jag nu. Det kvittar hur bra jag tycker det går, så går det ändå inte som jag vill. Jag tröttnar ibland och har sån lust att kasta in handduken. Men jag har kommit för långt för det. Utan tvekan. Nu har jag sådan självdisciplin att jag vet bättre.

Alltså jag mår toppenbra av min träning. Underbart bra, och min ork blir bara bättre och bättre. Det är jag så tacksam för. Och jag tycker det är roligt. Oftast. Men DET HÄNDER JU INGET på vågen. Det gör mig så frustrerad. Hekton hit och dit. Nån gång har jag tom fått skriva 2-3 hekto upp en måndag när jag vägt mig. Fråga min inte varför, men kroppen spelar mig ett spratt. Jag tror det har gått bra och känner mig nöjd, och så får jag det svart på vitt att det inte alls gått så bra. Det, förstår ni, är ohållbart i längden.

Som sagt. Nästa vecka, full fokus på bara mig. Jag ska inte lägga min energi på någon eller något annat än mig, och min familj. jag ska träna måndag, kanske provar ett nytt pass på tisdag. Onsdag vilodag då vi har en goding som fyller 3 år!! Torsdag träning hemma igen, och fredag förhoppningsvis en joggingrunda.

Vad jag ska stoppa i mig för att bli mätt har jag inte bestämt än.

Som en fin vän sa till mig. "Hur tufft det än är så är du en vinnare" TACK! Du ska veta vad det betydde att höra det just idag !!!!

Nu är det dags att koka ägg, sedan ska vi göra oss klara för en mysig stund i Vara. Ikväll kommer farmor och farfar hit på fredagsmys och ska njuta av de små underbara, medan jag och min man njuter av varandra och en god bit mat på tu man hand!

Ha en härlig fredag och en fin helg. Det kommer vi ha!
/M

Kommentarer

  1. Hejja dig!!! Du kommer klara ditt mål galant. Motgångar kan också sporra en till att klämma i det lilla extra som behövs! Jag tror på dig!

    Ha det så jättekul ikväll o hälsa Sofia! Kram kram

    SvaraRadera
  2. Du kommer fixa detta hela vägen, det är jag 100%övertygad om!!! Du har sån otrolig karaktär som jag avundas dig :) Bamsekramar till dig Ses snart Therese

    SvaraRadera
  3. Jag håller med! Inga tvivel på att du kommer ta dig till ditt mål! Fortfarande oxå väldigt impad över din joggingtur, jag hade inte fixat mer än några meter, haha =) Duktiga du!!! Love you <3 Puss Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar