Håll hårt i dina vänner. De som verkligen är dina vänner. De växer inte på träd. Jag har många vänner. Och en stor bekantskapskrets. Dock har jag även några få, riktigt nära vänner. Sådana där ni vet som man känner sig så enormt trygg tillsammans med. De där som det kvittar och man pratade med igår, eller för en månad sedan. Allt är precis som vanligt. Så där härligt. Inga konstigheter. Inget tillgjort. Man bara är. Tar varandra för VAD man är och VEM man är. Det jobbigaste är nog vänner man trodde man hade. Fast kanske ändå inte. Jag ska inte generalisera. Det jobbigaste är nog vänner jag trodde jag hade. Och som jag kanske fortfarande har, fast långt ifrån på samma sätt som tidigare och som jag önskar. Jag vet inte riktigt vem eller vad jag ska skylla på för att komma fram till varför det är som det är. Självklart ska jag själv ta på mig en del, men långt ifrån allt. En ganska liten del trots allt. När jag tänker efter. Jag tycker jag har gjort väldigt mycket i detta fallet. Försökt. Gång på gång. Det är inte bara i mitt liv vännen fattas. I barnens liv också givetvis. Det kanske gör mest ont. Det som jag upplevt, den vän jag trodde jag hade, kanske de aldrig få uppleva. Men det är väl livets gång. Det är väl kanske så det ska vara. En del vänner kommer och går. De riktiga och sanna vännerna är här för att stanna. Det vet jag. Det är jag inte orolig över. Livet har väl sin gång. Man växer isär. Drar åt olika håll. Avståndet ökar. Se det från en annan synvinkel. Det finnas alltid plats för nya vänner. Självklart. Jag älskar nya människor och nya vänner. Sen om det blir de där riktigt vännerna, det är ju bara en bonus. Vänner som jag kan ha roligt tillsammans med, skratta med och gråta med. De vännerna är de bästa. Första klassens vänner. Vi vet vart vi har varandra. Man har sina up's and down's givetvis. Alla har vi bra dagar och dåliga dagar. Det viktigaste är att man finns där för varandra, oavsett vilken av dagarna det är.

Keep smiling, keep shining, knowing you can always count on me, for sure. That's what friends are for. In good times and bad times, I'll be on your side for ever more. Tht's what friends are for.

Kommentarer

Skicka en kommentar