Ny vecka...

Ja så var det måndag igen. Helgen går i ett nafs. Min man har jobbat i Göteborg i dagarna två också, så jag och barnen har haft mycket egentid denna helgen. Ibland mysigt, men ibland lite tråkigt. Bullar har vi bakat i mängder dagen till ära i alla fall =)

I lördagskväll hade vi underbara vänner här på lek och middag! Mycket mysigt, som vanligt!
På söndagen vankades bullbak tillsammans med barnens mormor. Nybakta bullar doftar ju ljuvligt, för att inte tala om hur de smakade!

Idag var det vägdag igen. Usch. Det börjar bli tråkigt nu. I början älskade jag att ställa mig på vågen varje måndag. Oavsett om det var ett kilo, eller ett hekto ner, så var det lika spännande varje morgon. Nu är det bara ett måste. Jag har starka funderingar på att väga mig en gång i månaden istället! Det skulle vara bättre tror jag. Jag hatar måsten. Idag var det ett halvt kilo ner. Inget hurra och inte bu heller. Ett halvt kilo är toppen egentligen. Jag ska ju hålla vikten sedan också. Det säger alla till mig, det svåraste är inte att gå ner i vikt, utan att sedan hitta baklansen och hålla den. Därför ska det gå i lagom takt. Hm, vi hoppas på det. Jag har 2,3 kg kvar till ett stort MÅL. Det känns nära, men ändå långt borta =)

Nu ska jag ju börja träna på riktigt igen! Hoppas det gör lite susen, åtminstone för motivationen! I fredags, hör och häpna, joggade jag. Första rundan på över 10 år! Mums va nöjd jag är. Det kommer jag göra fler gånger. Helt klart. Idag blir det Body Toning och imorgon Jillians 30-day shred igen!! Jag skulle vilja simma en gång i veckan också. För att få det där avslappnande i träningen också. Vi får se.

Igår somnade storebror kl 16,40 och sov till 07,00 i morse! Jag somnade 19,15 och sov lika länge! Gissa vilka som var trötta. Måste varit bullbaket =)

Nu ska vi äta frukost. Det mysiga med hösten är att vid frukosttid passar det utmärkt att tända lite ljus !!! Sen åker vi nog och beställer tårta till ett visst treårskalas!
Ha en fin dag, det ska vi ha!

/M

Kommentarer