Tillfreds

Äntligen har den där känslan kommit tillbaka då jag börjar känna mig mer och mer tillfreds med mig själv. Den kom första gången på riktigt då jag gått ner 10 kilo. Jag började bli mer och mer nöjd med vad jag såg i spegeln. Det var länge sedan jag var det. Ni som har läst min blogg till och från, vet sedan att det varit tufft och att det gått segt. Det har varit jobbigt och vid många tillfällen har funderingar på att ge upp kommit. Dock är jag inte en person som ger upp! Har jag väl bestämt mig för något så ska jag ta-mej-tusan slutföra det. Framförallt när det gäller något så viktigt som mig själv!

Jag tror i alla fall att jag lyckats ta mig ifrån den där platån som jag stått och stampat på bra länge nu! Och det känns som en seger! Jag känner mig tillfreds igen. Tillfreds med mig själv. jag känner att jag kan. jag ger inte upp. Jag vet att så här kommer det bli fler gånger, men då vet jag hur jag ska ta mig ur det. Igår morse fick jag ett sms 'Kom ihåg att du är en vinnare' !!! Det betydde så mycket för mig, speciellt precis just då, när jag klivit av vågen för att skriva in denna måndagens vikt. Då jag kunde konstatera att det stod 1 kilo mindre än förra måndagen!! Ingen var gladare än jag. Både för vågens siffror och för sms'et!
Imorse kunde jag konstatera att ytterligare 0,5 kg är borta från min kropp! ÄNTLIGEN !! Jag har nu cirka 1 kilo kvar till mitt första stora mål, vilket är -15 kg! Jag vet ju att jag kan!

Nu tror jag att min regelbundna träning ger resultat och det känns så gott! 3 pass i veckan tränar jag och det är nog alldeles lagom för mig!
Det härliga är att jag är så nöjd med mitt liv, med min fina familj mina underbara vänner, allt runtomkring som händer med barnen, jobb och resor just nu. Det enda som varit och är jobbigt är ju mig själv, mitt yttre. Och det håller jag på att ändra nu! Och det fungerar ju!

Ingen är gladare än jag idag!!!!


Kommentarer

  1. Linda Johansson (sandras Linda)19 oktober 2010 kl. 17:13

    Va fin du är! Å smal :)kram å hej

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt!!!! GRATTIS till fina du! Du är ju läcker som en pralin:)))) KRAM

    SvaraRadera
  3. Maria; du ser fantastisk ut! Riktigt fabulös :-) Kram och puss från Åsa

    SvaraRadera
  4. TACK! Ni ska veta vad era ord värmer ! Mycket mer än ni någonsin kan ana! Det gör mig ännu starkare och ännu mer peppad att köra stenhårt tills jag är i mål! NI ÄR UNDERBARA <3

    SvaraRadera
  5. Men,,, HUR FIN ÄR INTE DU DÅ ELLER???!!!!! Och du är en vinnare! Kram!

    SvaraRadera
  6. Men så fin du är vännen!!! Du är alltid fin men nu riktigt strålar det om dig:) Så synd att jag inte fick se "i verkligheten" när jag var hemma, men hoppas det inte dröjer alltför länge tills jag får krama dig igen. Kämpa på nu sista biten in i mål, jag tror på dig!! Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar