Trick or Treat, Pumpkin ?!

Kommersiella Halloween är här igen =)
Kanske lite överskattat men ändå lite mysigt. Pumpan är utskuren och klar, och står på trappan med tända ljus i. Mycket spännande tyckte barnen. Det var första gången vi gjorde en sådan, och rätt fin blev den också. Jag och storebror skar ut ögon näsa och mun !

Ikväll ska vi till goda vänner på middag. Halloweeninspirerad så klart. Lillstrumpan blir så klart en god liten fe, storebror skall inrymmas i en Blixten McQueen dress. Modell catsuit =) Min man blir nog gode polisen (?) och jag själv tvekar mellan elaka häxan och en god fe ! Jag vill ju inte skrämma upp barnen i onödan och kanske passar sig en fe, liknande min dotter, mycket bättre. Men det är ju lite roligare att spöka ut sig lite. God fe som man alltid är annars =) !

Häxklänning, hatt, spindlar och svarta ögon och trulsigt hår. Så får det bli.
Bilder kommer väl imorgon skulle jag tro, om jag vågar.

Igår spenderade kvällen hos fina vänner. Barnen var som alltid rediga och de stora killarna höll sig vakna länge. Klockan var över midnatt när vår kille somnade i soffan. Lego var det nog som stod överst på schemat. Frågan är om den befintliga staden som stod på plats när vi kom, fortfarande är en fin stad, eller om den numera svirat om till morfars hus ?!
God mat, mumsig efterrätt, klockrena drycker och delikat ostbricka senare var det dags att bege sig hemåt. Idag sov vi till 9-10 tiden allihop ! Härligt.

Nu är det dags att böra Halloweenpimpa familjen Lundell. Ja de som är vakna i alla fall =)
Ha en fin kväll. Det kommer vi ha!

Trick or Treat ?!

Kommentarer