Det finaste av alla!

Julen närmar sig med stormsteg och jag älskar det! Det märks att barnen är som jag och tycker det är urmysigt med stjärnor, ljusstakar och tända ljus. Jag tror till och med en och annan tomte smugit sig fram här hemma redan! Varför inte njuta lite längre än vanligt i år?! Julen är alltid över i ett svep, och jag brukar ganska kort efter julhelgen tröttna på tomtar och troll, så redan vid tretton helgen är de närpackade i sina lådor igen. Därför får de komma upp lite tidigare här hemma.

I helgen är det första advent. Jag som alltid är i så god tid med allt har inte ens fixat min adventsljusstake!! Jag ska ha 4 vita blockljus har jag tänkt. När ska jag hinna med det? Imorgon jobbar jag, hela lördagen ska jag servera Herrljunga Ciders glögg på julmarknaden, och på söndag är det treårskalas, tillika första advent. Ja ja, det måste hinnas med helt enkelt. Tur att bror min skulle till IKEA så jag kan skicka bud !

I förrgår gjorde vi det allra finaste av alla pepparkakshus. I alla fall om du frågar den här familjen. Jag limmade ihop det fina lilla huset, och sedan gjorde vi snö i form av kristyr, och jag målade på den fina snön på huset, och storebror satte gladeligen på de mumsiga godisarna på taket! En på taket, två i munnen, en på taket, tre i munnen....... =) Lite bomull fick agera snön på marken och en bricka man kan snurra på står huset på så vi kan utforska alla vinklar och vrår. Nu ska jag leta upp små tomtar, och köpa små rosa marsipangrisar som kan strosa runt i trädgården!
Så länge får det duga med Postis Per och Blixten =)










Nu ska jag snart lägga en trött liten prinsessa. Idag blev det ingen förskola för storebror. Han är snuvig och jag är ändå hemma. Det är så onödigt om han är lite trött och inte riktigt hundra, att köra dit honom. De är ju ute mycket och leker också. Lite synd för idag var det dags för drop-in fika igen. Alla föräldrar som hämtar, blir bjudna på fika av barnen. Kakor som de själva bakat under dagen, och kaffe. jag tror det är minst lika uppskattat av föräldrarna som av barnen. Min kille var mäkta stolt förra månaden när jag kom och åt den otroligt goda och fina kakan som han hade bakat. Format som en fisk! Mums!
Ha en fin vinterkväll. Det har vi!

Tack till finaste vännerna som förgyllde vår eftermiddag! Som vi längtat!!!

/M

Kommentarer

Skicka en kommentar