Snöstorm ?

I alla fall snö OCH storm! Kära nån vilket väder. Det var inte jättemotiverande att klä barnen vid 9-tiden idag för att köra storebror till förskolan. Hua! hade gärna hållit bägge hemma och myst under en filt i soffan och bara degat vid teven hela dagen, men inte då!
På med nya overallerna och ut bara! Temperaturen låg på nollan, värre än så var det inte, men vilka vindar. Det riktigt isade i ansiktet och storebror gick med händerna framför ögonen hela vägen till bilen. TACK OCH LOV FÖR GARAGE!! Inga iskalla bilar, inte snö att borsta av och ingen is att skrapa. Det är ju helt underbart! Det bästa är när vi koppar i värmen också, så bilen till och med är varm klockan 9,00 ! Tur att garaget är stort så vi kan få in både vår bil, och den lånade bilen nu =) Visst är det något bland det tråkigaste som finns att skrapa isiga rutor och borsta snö?!

Jag och lillasyster åkte hem igen, efter att ha lämnat en väldigt kramig storebror på förskolan. Hemma i 45 minuter för att sedan ge oss ut igen. denna gången till Vara och barnsång.
Vi var där vid tio, men givetvis började sången först 10,30 nu för tiden så det blev en väntestund innan det drog igång. Med en övertrött tjej som inte alls ville sitta still och sjunga, susade jag en timma senare hemåt igen. Välling i sängen fick det bli, för hon somnade sedan på mindre än 30 sekunder. Nu sover hon nog ett bra tag. en timma har snart gott, och vid två ska vi ju hämta en efterlängtad treåring igen!

Nu ska jag slappa själv i soffan under en filt. Känner mig förkyld. Det började igår, så jag fick skippa min träning, och än idag håller det i sig. Jag har liksom inte tid att bli sjuk nu. Så imorgon måste det vara bättre för då ska jag iväg och jobba. Det ska planeras lite inför skyltlördagen, för jag är ju i London nästa vecka. Sedan ska jag även måla lite hyllsidor som vi ska använda oss av och som skall bli vita imorgon! Ska bli spännande att se hur långt bygget av den nya (snart öppnande) butiken har kommit!!

Näe, en stund i soffan var det ju! Återigen sparsamt med bilder, men i all hast hinner jag inte ladda upp några nu, då hinner jag ju inte med soffan och filten! nästa gång så =)

Ha en fin tisdag, det ska vi ha!
/M

Kommentarer

  1. Krya på dig! Vad är det för butik som snart ska öppna?
    Kram /Anna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar