Supper !

Hemma igen efter en spännande helg i Stockholm! Storebror åkte tåg upp med mormor och morfar. Vi andra tre åkte bil. Vi möttes på hotellet och for sedan ut på en liten tur. Vi kom upp i fredags kväll och passade på att besöka vänner som nyss köpt hus i Upplands-Väsby. Mycket mysigt och roligt att få träffa dem och kramas lite med deras lille kille som snart är 6 månader!

Natten till lördag blev lite turbulent. Lillasyster hade påvisat lite förkylningssymtom. Lite hosa, rinnig nästa och inte så mycket matlust. Så på natten vaknade hon och var så jätteledsen! Alltså hon grät i panik, fullkomlig panik och skrek aj! Efter ett tag bestämde vi oss för att ringa 112 för att få råd (kö på sjukvårdsupplysningen). de var så vänliga och sa att vi inte skulle åka in till jouren med henne utan de kommer till oss! Toppen! Så efter 20 minuter kom de och knackade på och kollade till henne. Tog tempen och kände och klämde och lyste och frågade. Inget var fel på henne så klart! Vilken tur. Vi gav henne alvedon och efter en stund somnade hon igen. Och sov gott dessutom, ända till nio. det sköna är att storebror sov som en stock igenom hela natten. Trots panikskrik, telefonsamtal, ambulansbesök och upplyst hotellrum. Någon måste varit trött!

Lördagen spenderade jag och barnen med mormor och morfar på stan. Lillstrumpan varmt nerbäddad i vagnen så hon fick vila sig där hela dagen. På kvällen bjöd vi ut mina föräldrar på middag. Vi bokade bord på SUPPER ! En restaurang i Sydamerikansk anda på Tegnérgatan i Stockholm. Helt i min smak! Vilken fantastisk mat! Vi beställde i 4 olika små rätter och sedan 2 stora. Allt går ut på att amten placeras i mitten på borde så äter alla av allt. Mums!
Min favorit blev helt klart CHILI -Långkok på högrev blandat med mörkt öl och choklad. Serverades med vispad creme fraishe och nachochips! Så fantastiskt gott! Rekommenderas verkligen!

På natten åkte jag givetvis på halsont och huvudvärk. Vilket håller i sig än idag. Jag har inte tid med detta nu! Halsen något bättre mot i går kväll, men inte bra! Nu hoppas jag det släpper här på förmiddagen annars blir det farbror doktorn i eftermiddag. Jag ska ju till London imorgon!!! Nu håller vi alla tummar för att det ger sig under dagen. Jag måste till apoteket och ladda min väska!!

Vågen igen då. Nu var det dags att väga sig igen. Idag blev jag glad. Konstigt nog efter en vecka utan någon träning och en helg i Stockholm. Vågen visade -2,4 kg på 3 veckor. Det är jag väldigt nöjd med. Men jag förstår mig fortfarande inte på min kropp och hur jag fungerar. Märkligt. Men det är bara att låta det vara antar jag. Bara köra på.
Idag nådde jag ett stort mål på min BMI-kurva! Det känns underbart! Om 0,5 kg når jag ett annat stort mål ! Det känns som att jag är på väg i rätt riktning igen! Härligt. Men nu kommer London, haha, och då tänker jag inte räkna en enda kalori!!!!!

Nu ska jag koka ägg, ta en ipren och börja fundera över hur dagen ska läggas upp. Måste ju tvätta en del.....

Ha en fin dag, det ska snuviga familjen ha!
/M

Kommentarer

Skicka en kommentar