Vinden har vänt...

....eller ?
I alla fall har den det vad gäller en nybliven treåring och förskolan! Numera är det inga som helst bekymmer att lämna honom där på morgonen. Visst är han lite extra kramig när jag ska åka, men det älskar jag! I vår familj överöser vi varandra med kramar och pussar och kärlek!
Han blir överlycklig när vi hämtar honom klockan två, men han har inte bråttom hem ;) Idag ska mormor och morfar hämta honom. Extra spännande.

Vad gäller mig själv och vågen, så har jag inte skrivit om det på ett tag nu. Det har varit riktigt jobbigt och jag har varit en en otroligt jobbig period gällande det. Jag har slitit som ett djur och tränat 4-5 pass / vecka vilket resulterade i en viktuppgång på 1 kg ! Ingen var med ledsen än jag. Viktklubbsexperter har peppat mig och förklarat hur det ligger till, och att det ska vara så här. När man bygger muskler. Muskler? Hmm?! Jaja. I alla fall så ska jag låta bli att väga mig på ett tag nu. Min man tycker 1 gång/månad räcker. Jag tror inte jag klarar av det. Jag kände tydligt på kroppen i morse att något hänt och att det känns bättre än förra veckan. Jag kanske väger mig varannan vecka, så jag ska nu hålla mig tills på måndag. Det blir en överraskning, en positiv sådan hoppas jag =)

Idag ska jag ta med mig lillstrumpan på barnsång, och där möter vi upp hennes kompis E och hans pappa. roligt att veta att någon man känner dyker upp. Dock vaknade min prinsessa klockan 5 ??!! idag, så hon är bra trött nu. Hoppas hon håller sig vaken.

Efter sången är det tvättdag igen. Jag fattar inte hur mycket tvätt det blir. Mina träningskläder är ju snart helt söndertvättade. Fortsätter jag i detta tempot måste jag inhandla mer!
Ikväll är det dags igen! Gympa med puls! Kul! imorgon är det min vilodag =)

åh, en tråkig nyhet, bilen måste lagas för 3000 kr. Å va tråkigt. Fast vi visste om det och det är bara så trist när det väl ska ske. Men men, skönt när det är gjort!
Nu ska jag sätta på mig mitt ansikte så vi kan åka på sång!

Ha en fin dag! Det ska vi ha!
/M

Kommentarer

  1. Jag tycker jag e duktig som tränar 3 gången i veckan. Men Mariah DU e GRYM som tränar så mycke som du gör! Försök strunta i vågen o känn efter hur kroppen ändrar sig istället! Så har iaf jag tänkt försöka göra.. men ibland kikar jag allt åt vågen.. hihi.. ska vi bestämma att vi väger oss varannan vecka då? =)De kan väl va lagom?! =) Kämpa på! Du e görduktig!
    Kram från Josse Johansson

    SvaraRadera

Skicka en kommentar