ÄNTLIGEN!



Äntligen är granen inne och klädd! Det är så mysigt med julgran, massor av ljus, kulor och glitter. Det bästa på morgonen är när vi kommer ner för trappan och det fortfarande är mörkt ute. När vi kommer in i vardagsrummet sprids ett underbart härligt ljus utav granen och jag blir så lycklig. Barnen tycker också det är fint och mysigt. Alice är dock lite klåfingrig och vill gärna plocka av alla kulor. Det skulle se väldigt knas ut, om alla kulor längst ner vore borta, men får hon sin vilja igenom är det så det blir.

Det är en väldigt mysig stund då vi klär granen tillsammans. En ganska liten stund blev det igår, haha, för
barnen tröttnar ganska så fort. Men lika glada ändå är vi!







William är på förskolan för sista gången idag, innan det är dags för jullov. Det ska bli så mysigt att ha dem hemma tillsammans i några veckor innan verkligheten sätter igång igen. Vem vet, nästa jul kanske det ser helt annorlunda ut ?! Jag ska snart fara iväg och jobba några timmar i dag igen. Det går så himla bra och är så mysigt. Hoppas folk vågar sig ut för att handla lite en dag som denna, i mindre snöstorm!
Sedan är det ledigt för mig i fem dagar. Eller ja, ledigt och ledigt. Det ska städas, torkas golv, vi får besök, julklappar ska handlas, julmat ska också köpas och mera julgodis ska bakas. Känns som att det är fullt upp! Men det är lite roligt med all julstress också! jag köpte med mig tre flaskor glögg från jobbet igår, så vi ska hinna njuta och mysa lite med dem också =)

Nu måste jag lägga på ett kol, behöver nog åka något tidigare idag, om jag ska komma fram i tid. Vägen är riktigt usel!
ha en fin torsdag, det kommer vi ha. Och ikväll firar vi lite minihelg med storstädning !!!

Kommentarer