Äppelboden!

Så var det äntligen dags idag! Efter mycket förberedelser och fixande så öppnade vi idag Herrljunga Ciders Äppelbod! Alla Herrljunga Ciders produkter finns givetvis att inhandla till mycket förmånliga priser. Andra produkter så som servetter, ljuslyktor, choklad, fudge, glas och annat mysigt finns så klart också.
Klockan 12,00 idag var det dags. Glöggdoften spred sig i hela lokalen, pepparkakorna va framtagna och ädelosten skivad. Ett varmt välkomnande fick alla kunde av mig idag, och det var positiva reaktioner från alla. En mysig dag, och ett öppnande som många längtat efter.



Ja, detta är mitt NYA jobb alltså! jag är numera butiksansvarig och kommer i början på nästa år också bli studiebesöksansvarig. Allt är så nytt och så spännande! Det har varit en del förberedelser och pusslande innan, men nu är vi i hamn med butiken. Varje onsdag och torsdag fram till och med 22 december håller vi öppet 12-17. Givetvis bjuder vi på glögg! Min favorit just nu är äpple/kanel!
Kolla gärna in på http://herrljungacider.se/appleboden/

Allt går i ett även här hemma. Mormor och morfar har njutit av båda barnen idag medan jag jobbat. Vi har i helgen fått årets julkort tagna, och de kommer väl på posten imorgon hoppas jag !
Det ska bli gott när de är postade =)
Idag är käre maken på säljträff med företagets alla säljare, så det blir en sen kväll för honom. Imorgon kväll tränar han, och på fredag har badmintonkillarna en liten sammankomst inför julavslutningen. Så vi ser knappt inte röken av honom förrän på lördag.

Jag ska i alla fall äntligen klippa mig på fredag, och efter det vankas det mys och lek med finfina vänner som vi längtar efter! På lördag ska jag jobba lite mellan 10-13 och sedan är det familjemys på hög nivå! Vi ska köpa julgran !!! Sedan på söndag fyller bästa farmor år, och det ska så klart firas! Efter tårtan åker vi till Göteborg för ytterligare lite mys, Liseberg! Hoppas att temperaturen inte når ner till -20 grader igen....

Nu ska jag kramas med barnen i soffan, innan det är sängen som gäller. Jag är också helt slut idag! Mycket spänning som släppt =)

Ha en fin kväll, det ska vi ha!
/M

Kommentarer

  1. Grattis Mariah till Ditt nya jobb!!
    Hoppas Du kommer att trivas och att glöggen inte stiger Dig åt huvudet - lätt hänt i dessa kalla tider:) Ser fram emot lite bilder från nya butiken.
    Ha de - krama familjen!
    //Christopher

    SvaraRadera

Skicka en kommentar